Ron Paul: USA farer mod en krig enten med Nord-Korea eller mod Iran.
Steen Hjortsoe
2017-08-12 07:35:07 UTC
https://deutsch.rt.com/nordamerika/55117-ron-paul-usa-bewegen-sich-auf-krieg-gegen-iran-und-nordkorea-vor/

Og senator Ron Paul har i hvert fald den rigtige politiske sensibilitet:

På den ene eller anden (eller tredje) måde er der store chancer for, at den nuværende politiske højspænding i verden vil munde ud i storkrig.

Minder spændingen i verden lige nu om krigsfrygten og spændingen i sommeren 1914 og sommeren 1939 ?

Steen Hjortsø
Vidal
2017-08-12 07:46:44 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Problemet er vel også at vi/verden ikke kender nogen
af de tos reaktionsmønstre i praksis. De har begge et
ry af uforudsigelighed og anses ikke for at være styret
af normal politisk fornuft. Ja, Trump har vel gjort det
til et varemærke at handle irrationelt politisk.
Lyrik
2017-08-12 08:19:55 UTC
Post by Vidal
Post by Steen Hjortsoe
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er ikke nok at kende de fornuftige mennesker, man må også lære de
skøre at kende.;-)

For tre måneder siden forudså jeg en krig mellem Nordkorea og USA. Den
udvikler sig planmæssigt....Jeg troede at den ville komme før, men, den
kommer, hvis ikke jeg tager fejl.;-)

Det var på baggrund af en prognose. Krigen mellem Nordkorea og USA er
aldrig sluttet. Situationen mellem dem er "Våbenhvile", siden
"Koreakrigen"..
Nordkorea fører krigsretorik imod USA, så våbenhvilen bliver ikke
langsomt til fred.
Så er der en anden ting. Sodoma og Gomorrah blev brændt ned til
grunden, af vores skaber. På grund af at "skriget fra dem var nået til
Himlen". Jeg ser situationen i Nordkorea som tilsvarende. Så jeg
forventer indgriben.

Jeg kender mennesker, både de skøre og de fornuftige. Du, Villy, er et
fornuftigt familiemenneske, en lagkage, men med "lakridskrydderi"!
"Lakridsen" kommer fra Apokalypsen, som du har en tyrkertro på.
Smagen ødelægger det lækre i lagkagen. Den virker aparte.;-)

Brother Nathanael er tilsvarende skruet sammen, blot med mere "lakrids i
lagkagen".;-)

Han tror at Rom på de 7 høje i Apokalypsen, er "Israel". Rigtige
teologer ved at det er "Rom".
På det grundlag tvistes den klarsynede Nathanael ud af kurs, ligesom du
er kommet ud af kurs med dit:" Russia, Russia, Russia". Som lakridsen, i
din skæve forståelse af Apokalypsen har tvistet din normalitet med.

Nå, jeg kunne kausere længe om "de fornuftige krydret med lakrids", men
jeg lader resten stå til "Martin Larsen".;-)

jens
Steen Hjortsoe
En lakrids-kommentar ?
Martin Larsen
2017-08-12 08:45:06 UTC
Post by Lyrik
[...]
Jeg kan anbefale disse fra VorGod bageri:

https://mad.coop.dk/broed-og-kager/cookies-og-smaakager/smaakager/lakrids-specier-5700384065569

Det er desværre lidt for sjældent jeg finder dem hvor jeg handler :-(

Angående monstret fra Hinnerup har du selv givet det rammende ord
"fjendeteologi":

"Vidal er offer for en forkert teologi. Fra at give et glas vand til
fjenden, er Vidal gået over til at se sin frelse igennem fjenden. At
gøre fjenden til den centrale person som frelsen afhænger af og sætte
egne kristne brødre til side."
Lyrik
2017-08-12 08:55:05 UTC
Post by Lyrik
[...]
Kunne ikke være mere enig.;-)

Med hensyn til dine elskede lakridssmåkager, kunne du så ikke købe din
yndlingslakrids, rive den og drysse den på kagerne?

MvH
jens