Kommuner bruger skattekroner på VIP-fodboldbilletter
@
2017-08-06 08:09:37 UTC
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kommuner-bruger-skattekroner-paa-vip-fodboldbilletter/6767914
VIP-billetter med adgang til loungen, frokost ved reserverede borde og
fri bar. Hundredtusinder af skattekroner bliver brugt på at sende
borgmestre og kommunale embedsmænd til fodbold i Superligaen.

når der bruges millioner i kommunalt regi på fryns og fråds i Danmark,

gad så vide hvor meget der bruges i EU-pamper-regi?

Politikkerlede skyldes kun en ting lede politkere
Vidal
2017-08-06 19:00:38 UTC
Post by @
[...]
Det gør private firmaer vel også. Er du ikken en af, der mener Danmark
bør drives forretningsmæssigt.
/john
2017-08-06 19:21:37 UTC
Post by Vidal
Det gør private firmaer vel også
Bruger SKATTEKRONER...?

/john
@
2017-08-06 19:42:00 UTC
Post by /john
Post by Vidal
Det gør private firmaer vel også
Bruger SKATTEKRONER...?
/john
Vidal bliver altid EET stort vrøvl når det afsløres igen igen og igen
hvorledes der sløses med de tvangsinddrene skattemidler

ingen slendrian og intet sløseri er så stort at han rejser kritik når
blot der er tale om offentligt ansatte

nåe jo men kun hvis DF er involveret så er INTET så småt at han ikke
kan bruge indlæg i hundredvis på dette
S.A.Thomsen
Jeg tænkte præcis det samme. :-(
Ejvind Kruse
Ejvind Kruse
Vidal
2017-08-07 07:47:35 UTC
Belønner medarbejdere.
E.M.
2017-08-07 09:20:51 UTC
Post by /john
Post by Vidal
Det gør private firmaer vel også
Bruger SKATTEKRONER...?
Belønner medarbejdere.
Hvad private firmaer bruger deres penge på rager ikke andre end dem selv,
det er noget ganske andet med skattekroner.
Vidal
2017-08-07 12:28:31 UTC
Post by E.M.
Post by /john
Post by Vidal
[...]
Følgen er vel at alle der arbejder i offentlige
institutioner bør arbejde til mindsteløn. Det kan
måske knibe med rekrutteringen. Men der er jo så
mange arbejdsløse, så hvorfor ikke tage dem ind?

Tv-værter tjener også alt for meget, de bør også
skiftes ud. Ud med hele molevitten, så kan der
privatiseres og TV3 og 5 kan sende Robinson og gamle
amerikanske serier og folk kan læse nyhederne på
Ekstrabladets hjemmeside. Eller på den brune avis

3.5 milliarder sparet, 3.5 milliarder tjent. Og lad
Joakim B Olsen være direktør for det hele til mindsteløn,
hvis han vil.

Så kan han køre rundt på sin cykel, hvis der skal
interviewes nogen. Slut med DDR.

Med de besparelser bliver der måske basis
E.M.
Gud fader i skuret :-/
Vidal
Godt formuleret og tænksomt indlæg.
@
2017-08-07 14:44:23 UTC
Post by Vidal
Post by E.M.
Post by /john
Post by Vidal
[...]
du sidestepper og våser i eet væk,

borgmestre arbejder absolut IKKE til mindsteløn,

men det er så heller ikke hvad det drejer sig om,

det drejer sig om at samtidig med at der skæres i velfærd, på skoler
på politi osv. er der åbenbart ingen smalle steder når det gælder
frynsegoder til nogen i forvejen højt lønnede offentligt ansatte eller
folkevalgte
Post by Vidal
Tv-værter tjener også alt for meget,
det er vel noget deres arbejdsgiver vurderer,

det eneste det mangler ved TV-radio er at tvangslicensen fjernes
Vidal
2017-08-07 18:26:39 UTC
Post by @
Post by Vidal
Post by E.M.
Post by /john
Post by Vidal
[...]
Nej, burde de det?
Post by @
men det er så heller ikke hvad det drejer sig om,
OK
Post by @
[...]
Folk i den offentlige sektor er ikke generelt højtlønnede.
Heller ikke folketingsmedlemmer.

Jeg synes vi får noget for pengene, når vi betaler skat. den
eneste gang konen og mig følte os lidt trykkede, var nogle år vi
begge betalte topskat. Det var lidt surt at slippe de sidste
procenter men vi følte ingen trang til ar arbejde mindre af den
grund.
Post by @
Post by Vidal
Tv-værter tjener også alt for meget,
det er vel noget deres arbejdsgiver vurderer,
Nå, dog, de tjener vel ellers mere end statsministeren? Det
er jo ellers den målestok, DF anvender i debatten
Post by @
det eneste det mangler ved TV-radio er at tvangslicensen fjernes
Hvordan skulle det lade sig gøre, hvis vi vil have en velfungerende
statsradiofoni. Betale over skatten?
@
2017-08-07 18:50:19 UTC
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
Post by E.M.
Post by @
[...]
det kommer da helt an på hvem man sammenligner
Post by Vidal
Jeg synes vi får noget for pengene, når vi betaler skat.
nådada

skatten falder IKKE for de lavestlønnede,
men sevicen forringes den ene gang efter den anden
Post by Vidal
Hvordan skulle det lade sig gøre, hvis vi vil have en velfungerende
statsradiofoni. Betale over skatten?
velfungerende DR !!!!!!!!!!!!

du skal da vist have både nye briller og nyt høreapparat
Vidal
2017-08-08 07:53:07 UTC
Post by @
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
Post by E.M.
Post by Vidal
Hvordan skulle det lade sig gøre, hvis vi vil have en velfungerende
statsradiofoni. Betale over skatten?
velfungerende DR !!!!!!!!!!!!
du skal da vist have både nye briller og nyt høreapparat
Ni ud af ti er tilfredse med DRs udsendelser og
nyhedsservice. De fleste ser det som både dækkende
og nyhedsservicen som objektiv. Ældre må ofte nøjes
med DR, fordi de finder diverse tv-pakker for dyre.

Og hvilken relevans har TV3 og kanal 5 egentlig.
på 5 ser jeg faktisk kun fodbold(landskampe). Ren
underholdning er stort set ikke nødvendig for mig,
og DR dækker mit behov langt.

Relevante film ser jeg i biografen eller på video,
bøger køber jeg til min Kindle eller låner på
biblioteket. Hvorfor skulle jeg spilde min tid på
at se reklamer på en kommerciel tv-station.

Jeg kan dog anbefale TDCs kabelboks. Der kan man
spole over reklamerne, hvis man ved hvordan. Så
undgår man 10-15 minutters spildtid i timen, hvis
endeligt kanalerne endelig har valgt at vise noget
seriøst.
Ejvind Kruse
2017-08-08 08:03:29 UTC
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
Post by E.M.
Post by Vidal
[...]
Hvad med lidt dokumentation for din påstand, som du jo kræver
af alle andre end dig selv?
Post by Vidal
[...]
Du burde bruge din cykel noget mere end du åbenbart gør,
ikke sært at vægten klager sig mere og mere, for hver gang
du træder op på den, med det inaktive liv du fører.
Ejvind Kruse
@
ni ud af ti hvad for nogen?
Ejvind Kruse
2017-08-09 07:23:35 UTC
Post by @
Ni ud af ti er tilfredse med DRs udsendelser og nyhedsservice.
ni ud af ti hvad for nogen?
Det er vel fårene der afgræsser engene ude ved vestkysten han har spurgt?
Ejvind Kruse
@
2017-08-09 17:43:15 UTC
On Wed, 9 Aug 2017 09:23:35 +0200, "Ejvind Kruse"
Post by Ejvind Kruse
Post by @
Ni ud af ti er tilfredse med DRs udsendelser og nyhedsservice.
ni ud af ti hvad for nogen?
Det er vel fårene der afgræsser engene ude ved vestkysten han har spurgt?
der var en nu afdød klog brite der udtalte at han kun stolede på en
statistik han selv havde forfalsket

HVIS ni ud ag ti danskere er så tilfredse med DR,

hvad er så problemet i at lade den tiende slippe for at betale til DR?
Vidal
2017-08-09 18:08:04 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by @
[...]
Nu ser det ud til at at de borgerlige vil finansiere det
over skatten, så du forhandle med skattevæsnet om det, og
de er jo sommetider til at forhandle med. Måske skal du
spørge efter Svend. 😋
@
2017-08-09 19:35:07 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by @
[...]
det er for langt ude når staten driver vriksomhed for skattekroner i
konkurence med private, det er groft og ganske urimeligt

hvad bliver det næste, en skatteunderstøttet osteforetning, som på
helt unfair vilkår kan udkonkurere alle de private aktører?
S.A.Thomsen
2017-08-09 09:56:18 UTC
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
[...]
DEN påstand må du gerne lige dokumentere.!!!
Post by Vidal
De fleste ser det som både dækkende
og nyhedsservicen som objektiv.
Det er IKKE det indtryk jeg har, når jeg snakker med andre. ;-)
Post by Vidal
Ældre må ofte nøjes
med DR, fordi de finder diverse tv-pakker for dyre.
Hvilket da er irrelevant at nogen ikke har råd til andet end det elendige
DR. :-(
Post by Vidal
Og hvilken relevans har TV3 og kanal 5 egentlig.
på 5 ser jeg faktisk kun fodbold(landskampe).
Hvad DU gerne vil se, er da også komplet irrelevant. :-(
Post by Vidal
Ren
underholdning er stort set ikke nødvendig for mig,
og DR dækker mit behov langt.
Ja, for du er jo enig i DR's røde propaganda. :-(
Post by Vidal
Relevante film ser jeg i biografen eller på video,
bøger køber jeg til min Kindle eller låner på
biblioteket. Hvorfor skulle jeg spilde min tid på
at se reklamer på en kommerciel tv-station.
Hvilket OGSÅ er irrelevant, for du kan jo vælge/fravælge lige hvad du har
lyst til, men det ændrer da IKKE på DR's dårlige kvalitet. ;-)
Post by Vidal
[...]
Det kan du da KUN hvis du enten optager programmet, eller sætter det på en
lang pause i starten. :-P
TomL
2017-08-10 08:40:12 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Bortset fra ting som store sportsbegivenheder og valgaften kan jeg ikke
huske hvornår jeg sidst har set et tv-program på "udsendelsestidspunktet".
I mit hus er alt enten streaming eller (også sjældent) DVR-tidsforskudt.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2017-08-10 12:56:49 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Hvilken relevans har det.??? :-(

Jeg skrev jo bare at man ikke umiddelbart kan spole forbi reklamerne, MED
MINDRE man enten optager programmet, eller sætter det på en lang pause i
starten. :-P

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2017-08-10 13:36:08 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Det må da være et oplagt diskussions emne for dig her i
dk.politik. ;-)
S.A.Thomsen
2017-08-10 18:36:42 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Og som sædvanlig kommer du med en komplet irrelevant kommentar. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
2017-08-10 20:18:37 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
At for mig og de formentlig mange, der ser tv på samme måde, er din
indvending ikke relevant.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2017-08-11 13:03:14 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Det er sgu da ikke en "indvending", men ek konstatering af FAKTA. :-P

Jeg tror nu at langt de fleste ser "direkte" TV "live". :-P

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Ejvind Kruse
2017-08-11 15:44:25 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Jeg gør, harddiskoptageren var en fejlinvestering.
Ejvind Kruse
Ejvind Kruse
2017-08-08 07:18:50 UTC
Post by Vidal
[...]
Og så påstår du, at du ikke har råd til at betale din ejendomsskat?
Ejvind Kruse
@
2017-08-06 19:39:21 UTC
Post by Vidal
Post by @
[...]
og hvad så?

hvis du ikke VIL se forskellen på at bestride betroede skattemidler og
på hvad private bruger egen penge på ja så vil du jo ikke
Vidal
2017-08-09 11:38:10 UTC
Post by @
Post by Vidal
Post by @
[...]
Det statslige/kommunale institutioner er har samme
behov kvalificeret arbejdskraft, som private firmaer,
men har, som regel, ikke i samme grad mulighed for
at graduere belønningen for arbejdet.
Ejvind Kruse
2017-08-09 17:06:32 UTC
Post by Vidal
Post by @
Post by Vidal
Post by @
[...]
Som regel er dem der ender med ansættelse i det offentlige,
dem som ikke kan få arbejde i det private med de kvalifikationer
de nu har, så hvorfor mener du at middelmådighed skal belønnes?
Er det ud fra en betragtning af dit eget "arbejdsliv"?
--
Ejvind Kruse