Udløser et vist elektromagnetisk lærdomsniveau, at ETI-en (endelig) søger kontakt med os ?
Add Reply
Steen Hjortsoe
2017-08-06 10:18:37 UTC
Måske. Men hvorfor skulle vores forældre-ETI etablere åbent tilkendegivet kontakt med os netop på det tidspunkt ?

Grunden kunne være, at det opnåede elektromagnetiske lærdomsniveau uvægerligt på hver eneste globale civilisation i galaksen hænger sammen med en samtidig global afmagt på andre områder, der nødvendiggør interferens udefra, hvis den pågældende globale civilisation skal kunne overleve.

NB: Vi kender en variant af problemstillingen fra antropologien: Hvis jeg tilkendegiver min totale afmagt, f.eks. ved at ofre noget, der er mig nært og kært, f.eks. min eneste søn eller whatever, forventer jeg til gengæld, at gud dukker op og leverer den eksistentielt nødvendige hjælp.

Det gjorde gud som bekendt, da Abraham ville ofre sin søn Isak.

Steen Hjortsø
Steen Hjortsoe
2017-08-06 10:27:04 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Man kan så på den anden side forestille sig, at vores globale elektromagnetiske magtdemonstration er en forudsætning for at kunne dechiffrere den ETI-informationsoverførsel fra galaksen, der skal afhjælpe vores på andre områder ret tydeligt eksisterende globale afmagt.

Steen Hjortsø
Steen Hjortsoe
2017-08-06 10:53:36 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Har-har. Nu har jeg gættet det.
Den afgørende udløser/udlæser må være time reversal på Dommedag, der indebærer en mulighed for at modtage et faster-than-light message med et evt. meget stort informationsindhold (peta-/iota-filer osv.).

Vores modnede electromagnetic science må have løst det problem, at tiden på Dommedag bliver re-reversed, dvs. at vi vender tilbage til normal intakt hverdag efter 24 timers forløb og må på en eller anden måde være i stand til, til trods for vores tilbagevenden til normaltilstanden, at unzip forældre-ETI'ens budskab også i hverdagene efter Dommedag.
Post by Steen Hjortsoe
Steen Hjortsø