Sød pige, men ikke et ord om det reelt eksisterende amerikanske radiofrequency-diktatur i den artikel.
Add Reply
Steen Hjortsoe
2017-08-08 08:59:41 UTC
https://www.theguardian.com/us-news/2017/aug/08/unlearning-the-myth-of-american-innocence

Unlearning ?

Ja, omtrent som de 14-årige unge drenge gjorde for hundrede år siden, da de opdagede, at damerne ikke bevæger sig på hjul.

Innocence ?

En klog Klaus Rifbjerg skrev sin måske bedste bog 'Den kroniske uskyld' om, hvad der kan ske, hvis uskylden varer alt for længe.

Steen Hjortsø
Steen Hjortsoe
2017-08-08 11:42:27 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Min egen uskyld varede i forbindelse med denne Guardian-artikel et par timer.

Amerikanske aviser sender ikke journalister til Istanbul uden at de har en - ganske solid - forståelse med CIA i forvejen. Og det gælder a-l-l-e, også tilsyneladende søde unge piger, som hanner som jeg kan falde for i flere minutter.

Guardian-artiklen er meget omhyggeligt udformet til for det første at give et insider-budskab til indforståede CIA-agenter og for det andet for at imødekomme em Amerika-kritisk opinion, der ikke er informeret om RF's udbredte anvendelse.

The Guardian's redaktion er naturligvis fuldstændig informeret. De ved, ligesom New York Times og Politiken ganske nøjagtigt, hvad de gør.

De bedrager folk.

Steen Hjortsø