Det summer sig op til en mulig krig mellem Iran og Saudi Arabien.
Lyrik
2017-06-08 05:15:20 UTC
Med ultimatummet til Qatar og terrorangrebet på Iran står mellemøsten på
randen af krig.

USA støtter Saudi Arabien og Rusland støtter Iran. Nogen kunne blive
suget ind i "Orkanens øje"

jens
Vidal
2017-06-08 09:10:16 UTC

Har Trump ikke taget æren af det.
S.A.Thomsen
2017-06-08 09:14:48 UTC

Har du ikke taget din medicin i dag. :-(
Vidal
2017-06-08 09:44:32 UTC

Nej, men jeg har læst avisen.
S.A.Thomsen
2017-06-08 09:56:08 UTC
On Thu, 8 Jun 2017 02:44:32 -0700 (PDT), Vidal wrote:

> Nej, men jeg har læst avisen.

Du skulle have taget din medicin i stedet for at fylde hovedet med fake
news. ;-)
Ejvind Kruse
2017-06-08 09:59:48 UTC
S.A.Thomsen wrote:

> Du skulle have taget din medicin i stedet for at fylde hovedet med fake
> news. ;-)

Det er sandelig ikke Villy der fejler noget, det er alle vi andre,
på trods af at han mener sig selv hørende til normalgruppen.

Ejvind Kruse
Steen Hjortsoe
2017-06-08 10:42:34 UTC
On Thursday, June 8, 2017 at 11:59:36 AM UTC+2, Ejvind Kruse wrote:

> Det er sandelig ikke Villy der fejler noget, det er alle vi andre,

> Ejvind Kruse

Måske et alvorligt tilfælde af group-think ?

Steen Hjortsø
Vidal
2017-06-08 10:14:27 UTC
Den 08-06-2017 kl. 11:56 skrev S.A.Thomsen:

> Du skulle have taget din medicin i stedet for at fylde hovedet med fake
> news. ;-)

Kan Trumps tweets beteges som fake news? I så fald har du
vel ret.
J. Nielsen
2017-06-08 16:01:23 UTC

https://www.realclearpolitics.com/articles/2017/06/07/the_media_have_been_played_by_trumps_tweets.html

-JN-
TomL
2017-06-09 04:34:11 UTC
J. Nielsen <***@dbmail.dk> wrote:

> https://www.realclearpolitics.com/articles/2017/06/07/the_media_have_been_played_by_trumps_tweets.html

God artikel

Tom, CA
TomL
2017-06-08 13:07:33 UTC
S.A.Thomsen <***@yahoo.com> wrote:

> Du skulle have taget din medicin i stedet for at fylde hovedet med fake
> news. ;-)

Er Trump nu også begyndt at sprede fake news?

Tom, CA
Kim Larsen (på BlockNews.net eller Datemas.de)
2017-06-08 14:16:46 UTC
Den 08-06-2017 kl. 15:07 skrev TomL:

> Er Trump nu også begyndt at sprede fake news?

Ha ha ha, den var god. Har Trump nogensinde gjort andet, er der
nogensinde nogen som har taget ham i at sige en sandhed?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: BlockNews.net eller Datemas.de)
Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og forbeholden EU-tilhænger
E-mail: ***@gmail.com
Vidal
2017-06-08 10:00:14 UTC
Den torsdag den 8. juni 2017 kl. 11.44.32 UTC+2 skrev Vidal:

> Nej, men jeg har læst avisen.

Trump forfattede:

“During my recent trip to the Middle East I stated that there can no longer be funding of Radical Ideology. Leaders pointed to Qatar—look!” Trump tweeted. “So good to see the Saudi Arabia visit with the King and 50 countries already paying off.
Lyrik
2017-06-08 10:56:54 UTC
Den 08/06/2017 12.00, Vidal skrev:
> [...]

> “During my recent trip to the Middle East I stated that there can no longer be funding of Radical Ideology. Leaders pointed to Qatar—look!” Trump tweeted. “So good to see the Saudi Arabia visit with the King and 50 countries already paying off.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Trump holdt en tale hvor han understregede at intet land kunne stå bag
terror. Den måtte de alle bekæmpe.

De kan ikke se at de selv står bag terror, men de kan se at "naboen"
står bag terror!;-)

Når de anklager hinanden esklalerer konflikten.

Trump har sat islam op imod islam.

jens
/john
2017-06-08 11:17:40 UTC
"Lyrik" skrev i meddelelsen news:ohbab0$g4p$***@dont-email.me...

> Trump har sat islam op imod islam.

"Skidesmart, Egon!"

/john
J. Nielsen
2017-06-08 16:01:23 UTC
On Thu, 8 Jun 2017 02:44:32 -0700 (PDT), Vidal <***@gmail.com> wrote:

>Nej, men jeg har læst avisen.

Stod der noget om Putins atomangreb på England?

-JN-
Vidal
2017-06-09 07:40:07 UTC
Den 08-06-2017 kl. 18:01 skrev J. Nielsen:

> Stod der noget om Putins atomangreb på England?

Er du interesseret i det? Der står dog masser om
Putins aggressive forhold til NATO og vesten.

Det kan du vel ikke overse, næsten ligegyldigt,
hvilken avis du læser.

Jeg
tror ikke et (atom)angreb vil blive adviseret på

forhånd.

Krigserklæringer hører lissom fortiden til.
Steen Hjortsoe
2017-06-09 07:50:07 UTC

Derfor kan man også regne med, at responsen vil følge pr. automatik. Der er simpelthen ikke tid til at overveje og træffe beslutninger i sådan en situation.
Steen Hjortsoe
2017-06-09 08:32:17 UTC

Spørgsmålet er, om vi er i stand til at gætte, hvilken respons automatikken er indstillet til ? Det tror jeg, vi stort set kan.
@
2017-06-09 15:37:05 UTC
On Fri, 9 Jun 2017 09:40:07 +0200, Vidal <***@invalid.com> wrote:

>Er du interesseret i det? Der står dog masser om
>Putins aggressive forhold til NATO og vesten.

så er det jo løgn der er skrevet

det er NATO der lige siden murens fald gang på gang har oprustet og
indlemmmet nye lande
Carl Alex Friis Nielsen
2017-06-09 15:51:38 UTC
On 09-06-2017 17:37, @ wrote:

> det er NATO der lige siden murens fald gang på gang har oprustet og
> indlemmmet nye lande

Oprustet ?

Langt de fleste NATO lande har da reduceret deres styrker væsentligt de
sidste mange år.

I 1980 var der flere soldater til det fynske lokalforsvar end vi har i
hæren i dag.
@
2017-06-10 11:44:15 UTC
On Fri, 9 Jun 2017 17:51:38 +0200, Carl Alex Friis Nielsen
<***@mail.dk> wrote:

>Oprustet ?

ja,

siden 1989 er antallet af NATO-lande øget væsentligt, hvilket alene
øger NATO's styrke,

ydermere har NATO-landet USA opstillet kort- og mellemdistanceraketter
som kan fremføre atombomber i Ungarn og har planer om at opstille
endnu flere af disse meget tæt på Ruslands grænser

nu er findes der altså også andet en det fynske lokalforsvar i verden
Vidal
2017-06-10 13:58:23 UTC

Du ser bare bort fra CAFNs faktiske oplysninger?
Jesper Ørsted
2017-06-08 17:40:16 UTC
Lyrik <***@gmail.com> wrote:

> [...]
> randen af krig.
>
> USA støtter Saudi Arabien og Rusland støtter Iran. Nogen kunne blive

Saudi-Land vil ikke i krig med Iran, fordi de i øjeblikket har hænderne
fulde med borgerkrigen i Yemen og fordi Iran er for stor en mundfuld. Vi
talar om et land med 80 mio indbyggere contra et land med 32 mio. Heraf
en stor del udlændinge. Desuden kan Iran meget nemt blokere for den
saudiske olieeksport fra golfen. Det er Saudi-Land meget sårbare
overfor. Iran, der i årevis har døjet med sanktioner, vil slet ikke
blive så hårdt ramt.
--
Jesper
"Omgængelse, som er imod Naturen, straffis med Baal og Brand."
(Danske lov 6-13-15)
Steen Hjortsoe
2017-06-08 18:02:48 UTC
On Thursday, June 8, 2017 at 7:40:18 PM UTC+2, Jesper Ørsted wrote:

> [...]
> --
> Jesper
> "Omgængelse, som er imod Naturen, straffis med Baal og Brand."

Det har Jesper Ørsted vel stort set ret i. Læg mærke til, at han siger "vil ikke i krig". Hvis Saudi-Arabien selv skal bestemme, og hvis de har kontrol hele tiden, kommer de heller ikke i krig med Iran.

Vi forstår imidlertid forspillet til Apokalypsen som en slags malstrøm, som mange spillere bliver suget ind i, hvor nødigt de end vil. Et fortilfælde er forspillet til 1. verdenskrig som også ligesom iøvrigt forspillet til 2. verdenskrig modnede henover sommeren.

"Lær en lignelse af figentræet". Figentræet findes i forskellige arter. Fignerne, frugterne er modne fra slutningen af august til begyndelsen af oktober. Ligesom æbler iøvrigt. Jeg står hver dag og kikker på et frodigt æbletræ i haven.

Steen Hjortsø
Steen Hjortsoe
2017-06-08 18:04:56 UTC

> [...]
> --
> Jesper
> "Omgængelse, som er imod Naturen, straffis med Baal og Brand."

Af hvem ?