Elbilers CO2...
Add Reply
/john
2017-06-12 15:14:30 UTC
Rapport: Stor udledning fra elbilernes batterier

Allerede når man køber bilen, er der altså sket en udledning svarende til
henholdsvis cirka 5,3 ton og 17,5 ton for batterier af denne størrelse

For hver kilowatttime lagringskapacitet i batteriet skabes der udslip på
150-200 kilo kuldioxidækvivalenter allerede på fabrikken

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/rapport-stor-udledning-fra-elbilernes-batterier/ar-BBCyAZJ?li=AA8hc7&ocid=spartandhp

Der kan man bare se.

Nå - det er nok ligegyldigt, eftersom Putin jo kommer og atom-bomber os
allesammen - (iflg dommedagsprofet Vidal) - og derefter drukner vi pga
menneskeskabt global opvarmning og smeltet is på Nordpolen - (iflg
dommedagsprofet Al Gore).

Sådan er der jo så meget.

Måske skulle man overveje at la' bilen stå - el eller ej - og bruge cyklen i
stedet eller en hest - samt købe en gummibåd?

(PS - hvor meget CO2 udleder en hest mon? - og produktion af en cykel - og
en gummibåd?)

/john
Vidal
Ligegyldig hvad, hvis jeg havde råd, købte jeg mig en Tesla X.
Ejvind Kruse
2017-06-12 21:05:09 UTC
Post by Vidal
Post by /john
[...]
Sikkert, men du må jo nøjes med et tvivlsomt fabrikat af italiensk herkomst.
--
Ejvind Kruse