Kan intelligens kvotient forøges?
Add Reply
Lyrik
2018-11-05 12:44:32 UTC
Helt afgjort nej! Det er en genetisk styret evne. Det er al videnskabs
resultat.

jens
Vidal
2018-11-05 13:35:56 UTC
Det kommer an på IK-testen.
S.A.Thomsen
2018-11-05 13:40:39 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
Helt afgjort nej! Det er en genetisk styret evne. Det er al videnskabs
resultat.
Det kommer an på IK-testen.
Hvordan fanden kan en test ændre en intelligens kvotient.??? :-D

Tiden går sgu da heller ikke hurtigere af, at du køber et bedre ur. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-06 08:12:22 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
En IK-test er ikke (som) et ur.
Post by S.A.Thomsen
---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
En talrække som denne:

1-12-52-365-24-60-?

Afhænger af en bestemt viden for at løse.
----

Eller: Hvilket af de følgende tal hører ikke til i talrækken?

9 - 7 - 8 - 6 - 7 - 5 - 6 - 3

- kan vist være svær at løse, hvis man ikke har set den
type opgave før. Men med blot en elementær logisk-matematisk
*viden* er den jo ikke så svær.

En test, der lægger vægt på den type problemer favoriserer,
den, der i forvejen ved besked. Og der kan være et utal af
"problemer", hvor en smule forudgående *viden* forhøjer mu-
ligheden for en opgaveløsning og dermed en højere IK.

Sådan kan der være en række opgaver, der hviler mere eller
mindre på en foregående viden. Berømt er jo også det gamle
eksempel med spørgsmål til et billede af en klart ikke
tilsluttet telefon.

Folk, der ikke havde set en telefon før, havde ingen forud-
sætninger for at kunne løse en sådan opgave.

Men i især måske ældre IK-test, var opgavestillerne ikke
helt bevidste om, at deres prøver i virkeligheden hvilede
på en forudgående viden, mere end egentlig intelligens.

Og i rent verbalt-sproglige test, kunne en ordblind, eller
for den sags skyld en analfabet, dumme sig gevaldigt, uden
at være dum.

Og hvis korttidshukommelse indgår i prøven kan en simpel
teknik forøge den til det absurde, uden at forsøgspersonen
bliver klogere af det. Man kan forholdsvis let lære ti tusind
cifre af π, uden man bliver klogere af det. Simpel mnemoteknik
kan give mange point i en IK-test.

Det er blot nogle få eksempler, hvorfor IK kan være afhængig
af hvilke test, en person bliver udsat for. Men det er selvføl-
geligt alt for dumt for dig, som jo er så klog.
Joakim von And

Hvad har jeg vundet?
Joakim von And
2018-11-06 14:45:18 UTC
Post by Joakim von And
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Post by S.A.Thomsen
---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
1-12-52-365-24-60-?
Ups den glemte jeg.

Svaret er 60.
Hvad har jeg vundet?
S.A.Thomsen
Sekunder. :-D
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Joakim von And
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Post by S.A.Thomsen
---
[...]
En gåtur rundt omkring
Bjarne
S.A.Thomsen
Ja, det skulle have været 4. :-D
Vidal
2018-11-07 07:55:53 UTC
Post by Joakim von And
Post by Vidal
9 - 7 - 8 - 6 - 7 - 5 - 6 - 3
3
Hvad har jeg vundet?
Ikke ret meget. En pose jord, måske, hvis du selv
afhenter. Så du kan blive jordejer, hvis du lægger
din rute hertil. Det synes jeg er generøst, dit svar
taget i betragtning.
J. Nielsen
2018-11-06 15:36:52 UTC
Post by Vidal
Det er blot nogle få eksempler, hvorfor IK kan være afhængig
af hvilke test, en person bliver udsat for. Men det er selvføl-
geligt alt for dumt for dig, som jo er så klog.
Der er lavet utallige IK-test der ikke kræver forudgående viden.

Du bliver altså mere og mere Wilstrupsk, Villy. Arne vrøvlede også om
intelligensprøver der var designet til at give bestemte (politisk
ukorrekte) resultater og derfor ubrugelige.

Intelligensforskere er forlængst kommet videre, måske du også skulle
prøve? Du kan jo starte med denne her (som vel næppe kræver specielle
forudsætninger for at løse)

https://www.naturebaby.dk/shop/wooden-story-puttekasse-25918p.html
-JN-
Vidal
2018-11-07 07:52:18 UTC
Post by J. Nielsen
Post by Vidal
[...]
Sandsynligvis. De er vel ikke helt dumme dem, der
konstruerer dem?
Post by J. Nielsen
Du bliver altså mere og mere Wilstrupsk, Villy. Arne vrøvlede også om
intelligensprøver der var designet til at give bestemte (politisk
ukorrekte) resultater og derfor ubrugelige.
Du trækker endnu en gang gamle Arne af stalden. Lad
nu ham hvile (sig) i fred i Finland. I politik var jeg
98% uenig med ham, i livssyn 100%.

Og det er Thomsen, der vrøvler om intelligensprøver,

- og ikke mig, mon ikke du husker forkert? Og det er
Kim Larsen, der er/var Arnes skødehund.

Er det alderen, der sætter sit præg på diskussionen?
Post by J. Nielsen
Intelligensforskere er forlængst kommet videre, måske du også skulle
prøve? Du kan jo starte med denne her (som vel næppe kræver specielle
forudsætninger for at løse)
Det er jo ikke mig, der har startet denne diskussion
om intelligenstests, det er Lyrik og at dømme efter
antallet af svar er Thomsen den mest interesserede.

Nu håber jeg ikke, at du tager det, jeg overhovedet
svarer dig som bevis på, at du har ret i dine antagelser

[...]

Jeg tror egentlig, det er Helmuth Nyborg, der har givet
mig min mistro til IK-tests.
S.A.Thomsen
2018-11-07 09:26:39 UTC
Post by Vidal
Post by J. Nielsen
[...]
http://gorillaslips.dk/iq.jpg
Hvor er du dygtig, at du kunne finde et gammelt billede, der besvarede et
helt andet spørgsmål sidste år. :-D

<snip snik-snak>

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-08 07:33:24 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Du var jo så ivrig engang efter at *bevise* din intelligens
og publicerede din gorillaslips adresse. Så jeg har som sådan
ikke fundet et gammelt billede. Du stak det jo op i næsen på
folk i denne gruppe.

Hvis du nu ikke vil stå ved din egen hjemmeside, foreslår jeg,
du fjerner den.

Som jeg husker det bemærkede jeg din adresse første gang i
ca. 2012 og ikke for et år siden. Det er jo en god og nem
adresse at huske, når man først har bemærket den.

Hvis jeg selv havde (op)søgt din (net)adresse for at genere dig,
hvilket er utænkeligt, kunne jeg nok til en vis grænse give
dig ret. Det er jo et (journalistisk) princip, bliver man invi-
teret til at skrive om brylluppet, skriver man også om skils-
missen, hvis du forstår.

Hvis du tilslutter dig folk, der er racistiske, må du også
regne med, at folk skriver om dine børn.

Præcis! som du selv ynder at udtrykke det, fulgt af diverse
smileys.
S.A.Thomsen
2018-11-08 20:20:15 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Og du er ivrig efter at bevise din MANGEL på intelligens. :-D
Post by Vidal
og publicerede din gorillaslips adresse. Så jeg har som sådan
ikke fundet et gammelt billede. Du stak det jo op i næsen på
folk i denne gruppe.
Det billede blev lagt op for et års tid siden, og jeg har ikke refereret
til det siden. :-P
Post by Vidal
Hvis du nu ikke vil stå ved din egen hjemmeside, foreslår jeg,
du fjerner den.
Hvad i alverden vrøvler du om.??? :-(
Post by Vidal
Som jeg husker det bemærkede jeg din adresse første gang i
ca. 2012 og ikke for et år siden.
Så husker du ikke ret godt. :-P

Jeg oprettede domænet i 2014. :-P
Post by Vidal
Det er jo en god og nem
adresse at huske, når man først har bemærket den.
Men du husker ikke ret meget andet. :-(
Post by Vidal
Hvis jeg selv havde (op)søgt din (net)adresse for at genere dig,
hvilket er utænkeligt, kunne jeg nok til en vis grænse give
dig ret.
Hvorfor TROR du at jeg føler mig generet.? :-D
Post by Vidal
Det er jo et (journalistisk) princip, bliver man invi-
teret til at skrive om brylluppet, skriver man også om skils-
missen, hvis du forstår.
Økseskaft.? :-(
Post by Vidal
Hvis du tilslutter dig folk, der er racistiske, må du også
regne med, at folk skriver om dine børn.
Du har du da fuldstændigt tabt sutten. :-(

Jeg har da ALDRIG tilsluttet mig nogle folk der er racistiske. :-(

Din sætning er jo udtryk for en direkte sygelig tankegang og mangel på
moral. :-(
Post by Vidal
Præcis! som du selv ynder at udtrykke det, fulgt af diverse
smileys.
Du er rablende sindsyg, og kører bare løs med psykotiske fantasier. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-09 08:12:43 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Jeg må erkende, det er dumt at diskutere med dig, så
har sikkert du ret?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Så den reference er forkert af mig? Det billede blev jo lagt
op for et år siden??
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Hvis du nu ikke vil stå ved din egen hjemmeside, foreslår jeg,
du fjerner den.
Hvad i alverden vrøvler du om.??? :-(
Ja, den var vanskelig.
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Som jeg husker det bemærkede jeg din adresse første gang i
ca. 2012 og ikke for et år siden.
Så husker du ikke ret godt. :-P
Jeg oprettede domænet i 2014.
Søgning efter domænenavnet gorillaslips.dk:

https://www.dk-hostmaster.dk/da/find-domaenenavn gorillaslips.dk

----
gorillaslips.dk

Status Aktivt
Oprettet 20. april 2012
IDN gorillaslips.dk

Registrant:

Bruger-id SAT143-DK
Navn Steen Adamsson Thomsen
Adresse Syrenvej 1
Postnr. og by 5800 Nyborg
Land Danmark
Telefonnr. -

Fuldmægtig

Bruger-id SAT143-DK
Navn Steen Adamsson Thomsen
Adresse Syrenvej 1
Postnr. og by 5800 Nyborg
Land Danmark
Telefonnr. -

----------
Brugt : Thu, 26 Jul 2012 08:47:28 -0700 (PDT)

From: "Steen A. Thomsen" <"adamsson(at)gorillaslips.dk">
-----------

Hvis det her er løgn, er det i hvert fald ikke mig der
lyver eller fejlhusker
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Det er jo en god og nem
adresse at huske, når man først har bemærket den.
Men du husker ikke ret meget andet. :-(
OK?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Hvis jeg selv havde (op)søgt din (net)adresse for at genere dig,
hvilket er utænkeligt, kunne jeg nok til en vis grænse give
dig ret.
Hvorfor TROR du at jeg føler mig generet.? :-D
Jeg taler jo om mine hensigter, ikke dine følelser, men
det er måske lidt for kompliceret udtrykt, grammatisk?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Det er jo et (journalistisk) princip, bliver man invi-
teret til at skrive om brylluppet, skriver man også om skils-
missen, hvis du forstår.
Økseskaft.? :-(
Ja, betingede udtryk er måske vanskelige, hvis de er uden et 'hvis'?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Hvis du tilslutter dig folk, der er racistiske, må du også
regne med, at folk skriver om dine børn.
Du har du da fuldstændigt tabt sutten. :-(
Det tror jeg da ikke.
Post by S.A.Thomsen
Jeg har da ALDRIG tilsluttet mig nogle folk der er racistiske. :-(
Martin Larsen er racist. Det må da selv du erkende? Og du kommenterer
ham ofte med dit: Præcis.!!
Post by S.A.Thomsen
Din sætning er jo udtryk for en direkte sygelig tankegang og mangel på
moral. :-(
Jamen, jeg har nok været lidt ond ved dig, det er sandt, men
jeg synes jeg fik en lys ide, da jeg forsøgte at joke med
din manglende politiske ukorrekthed, når det gælder dine
eskimoiske fætre og dine børn. Men det er en dårlig ide, når
jeg ikke selv er racist, erkender
jeg, og mod min egen natur.

Det vil jeg gerne undskylde, hvis det er muligt
Præcis.!!! :-) :-(
S.A.Thomsen
2018-11-09 08:43:38 UTC
On Fri, 9 Nov 2018 09:12:43 +0100, Vidal wrote:

<snip fnidder>
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Hvis du nu ikke vil stå ved din egen hjemmeside, foreslår jeg,
du fjerner den.
Hvad i alverden vrøvler du om.??? :-(
Ja, den var vanskelig.
For DIG. Jeg står gerne ved min "hjemmeside" som reelt ikke er en
hjemmeside, men et domæne. :-P
From: "Steen A. Thomsen" <"adamsson(at)gorillaslips.dk">
-----------
Hvis det her er løgn, er det i hvert fald ikke mig der
lyver eller fejlhusker
Ok, det var så mig der huskede forkert, men jeg slog det efter her:

http://whois.domaintools.com/gorillaslips.dk

Og jeg overså åbenbart at firmaet bag webhotellet blev overtaget af et
andet i 2014.

<snip mere fnidder>
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Jeg har da ALDRIG tilsluttet mig nogle folk der er racistiske. :-(
Martin Larsen er racist. Det må da selv du erkende? Og du kommenterer
ham ofte med dit: Præcis.!!
Jeg aner ikke om Martin Karsen er racist, men jeg har da aldrig tilsluttet
mig ham. :-(

Jeg har af og til givet udtryk for at jeg er eige med kommentarer fra andre
herinde, men det er sgu da noget helt andet. :-(
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Din sætning er jo udtryk for en direkte sygelig tankegang og mangel på
moral. :-(
Jamen, jeg har nok været lidt ond ved dig, det er sandt,
Økseskaft.? :-(

Det er da en sygelig tankegang at gå efter børn af folk man PÅSTÅR er
racstiske. :-(
Post by Vidal
men
jeg synes jeg fik en lys ide, da jeg forsøgte at joke med
din manglende politiske ukorrekthed, når det gælder dine
eskimoiske fætre og dine børn.
Nu har jeg jo bare IKKE nogen "eskimoiske" fætre og hvad han min politiske
ukorrekthed, eller mangel på samme, med mine børn at gøre.???

Din kommentar er jo komplet hjernedød. :-(
Post by Vidal
Men det er en dårlig ide, når
jeg ikke selv er racist, erkender
jeg, og mod min egen natur.
Jeg er sgu da heller ikke racist, bare fordi du, i din sygelige fantasi,
TROR det. :-(
Post by Vidal
Det vil jeg gerne undskylde, hvis det er muligt
Økseskaft IGEN. :-(
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Præcis! som du selv ynder at udtrykke det, fulgt af diverse
smileys.
Du er rablende sindsyg, og kører bare løs med psykotiske fantasier. :-(
Præcis.!!! :-) :-(
For en gangs skyld har du ret. :-D

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-09 08:58:30 UTC
Post by S.A.Thomsen
Det er da en sygelig tankegang at gå efter børn af folk man PÅSTÅR er
racstiske.:-(
Jeg går ikke efter børn. jeg forklarer blot, at dine børn
tilsyneladende tilhører den gruppe, som folk af Martin Larsens
karakter (og f.eks. Martin Henriksen) går efter.

Pointen var, at denne politiske ukorrekthed, du går ind for,
netop rammer dine egne børn. Men det er åbenbart ikke så let
at forstå.
S.A.Thomsen
2018-11-09 18:05:21 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Hvordan i alverden kommer du frem til det nonsens.? :-(
Post by Vidal
Pointen var, at denne politiske ukorrekthed, du går ind for,
netop rammer dine egne børn. Men det er åbenbart ikke så let
at forstå.
Dit sygelige nonsens giver absolut INGEN mening. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-10 08:37:00 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Det har jeg vidst flere gange forklaret i detaljer, endda
med videoklip.
Som sagt, det er helt åbenlyst svært at forstå.
S.A.Thomsen
2018-11-10 13:03:55 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Nej, det har du ikke, Fjotte. :-(

Svjv. er der ingen af de to der går efter kristne børn. :-P
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
DIT psykotiske nonsens er svært at forstå. :-P

Hvordan kan min "mangel på politisk korrekthed" ramme mine egne kristne
børn, der alle både er døbt og konfirmerede i kirken.???

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-10 16:32:00 UTC
kristne børn.:-P
Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det
hudfarven, det gælder.
@
2018-11-10 19:19:15 UTC
Post by Vidal
kristne børn.:-P
Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det
hudfarven, det gælder.
jeps,

på det område har de røde plus RadV altid været dem med insider-viden
S.A.Thomsen
2018-11-11 01:08:11 UTC
Post by Vidal
kristne børn.:-P
Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det
hudfarven, det gælder.
Med den definition så er der jo INGEN racister herinde. ;-)

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
Hvilken definition?
S.A.Thomsen
2018-11-11 09:39:53 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Den du lige skrev, Fjotte. :-(

citat: "Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det hudfarven, det
gælder."

Det nærmeste du kan komme "racisme" herinde, er dem der er ekstreme
modstandere af islam, hvilket jo INTET har med hudfarve at gøre. :-P

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-11 12:10:14 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Den du lige skrev, Fjotte. :-(
citat: "Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det hudfarven, det
gælder."
Er det en definition?
Post by S.A.Thomsen
Det nærmeste du kan komme "racisme" herinde, er dem der er ekstreme
modstandere af islam, hvilket jo INTET har med hudfarve at gøre. :-P
Du læser dk.politik særdeles selektivt.
Post by S.A.Thomsen
---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
@
2018-11-11 13:41:06 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Den du lige skrev, Fjotte. :-(
citat: "Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det hudfarven, det
gælder."
Er det en definition?
ja

hvad skulle det ellers være?
S.A.Thomsen
2018-11-11 13:42:49 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Den du lige skrev, Fjotte. :-(
citat: "Med racister tæller evt. religion ikke. Her er det hudfarven, det
gælder."
Er det en definition?
Det er da tydeligvis DIN definition på "racister". :-(
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Det nærmeste du kan komme "racisme" herinde, er dem der er ekstreme
modstandere af islam, hvilket jo INTET har med hudfarve at gøre. :-P
Du læser dk.politik særdeles selektivt.
Næh, jeg læser bare hvad folk skriver, og IKKE hvad jeg TROR de mener. ;-)

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Ejvind Kruse
2018-11-11 16:51:14 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Det nærmeste du kan komme "racisme" herinde, er dem der er ekstreme
modstandere af islam, hvilket jo INTET har med hudfarve at gøre. :-P
Du læser dk.politik særdeles selektivt.
Nej, det er vist dig selv der står for den selektive læsning.
Ejvind Kruse
@

nogen der er tilhængere af et rødt parti eller radV
Vidal
2018-11-12 11:07:07 UTC
Post by @
nogen der er tilhængere af et rødt parti
Du tænker på DF'ere?

Vidal
2018-11-09 11:30:03 UTC
For tonen i debatten er det beroligende at vide, det
ikke er som følge af psykopati og løgnagtighed, du
skrev, som du gjorde. Det er det jo ellers ofte, når
du skal forholde dig til andres fejltagelser.
S.A.Thomsen
2018-11-09 18:06:25 UTC
Post by Vidal
For tonen i debatten er det beroligende at vide, det
ikke er som følge af psykopati og løgnagtighed, du
skrev, som du gjorde. Det er det jo ellers ofte, når
du skal forholde dig til andres fejltagelser.
Dine digterier er ret fantasifulde. :-D

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Ejvind Kruse
2018-11-09 09:25:09 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Vidal
Som jeg husker det bemærkede jeg din adresse første gang i
ca. 2012 og ikke for et år siden.
Så husker du ikke ret godt. :-P
Jeg oprettede domænet i 2014. :-P
Niks, der husker du forkert, sakset fra hostmaster: Oprettet 20. april 2012
Men det ændrer ikke på, at jeg er enig med dig om Villys intelligens.
Ejvind Kruse
Ejvind Kruse
2018-11-09 09:33:09 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Du har knald i kasketten.
Ejvind Kruse
Martin Larsen
2018-11-09 09:56:53 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by Vidal
Hvis du tilslutter dig folk, der er racistiske, må du også
regne med, at folk skriver om dine børn.
Du har knald i kasketten.
Ja, bed for Hinnerup til grant du ser,
at bøn og sukke ej både mer ..
S.A.Thomsen
2018-11-06 17:20:21 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Nej, det er en målemetode, og intelligenskvotienten ændrer sig jo ikke bare
fordi man brugen en anden målemetode. :-(

<snip udenomssnak>

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
2018-11-07 04:51:46 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Det er nok mere korrekt at sige, at intelligensen ændrer sig ikke bare
fordi man bruger en anden målemetode.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2018-11-07 07:33:42 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Korrekt, men intelligens er stadig genetisk styret, selvom den kan blive
ødelagt af omgivelserne. :-)

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
2018-11-07 09:29:13 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Balancen mellem genetik og omgivelser er der stadig uenighed om blandt
folk, der ved meget om spørgsmålet end nogen af os. Det eneste, der er
sikkert er, at begge spiler en rolle.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2018-11-07 09:36:46 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Der er ikke uenighed om det hos dem der rent faktisk VED noget om
intelligens. ;-)
Post by TomL
Det eneste, der er
sikkert er, at begge spiler en rolle.
Din intelligens kan selvfølgelig blive lavere, hvis du får en tagsten i
hovedet, men jeg har ikke hørt om noget der kunne ØGE intelligens. ;-)

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-11-07 11:37:07 UTC
Post by S.A.Thomsen
Din intelligens kan selvfølgelig blive lavere, hvis du får en tagsten i
hovedet, men jeg har ikke hørt om noget der kunne ØGE intelligens.;-)
Nej, men nogle af de ting, der måles på, f.eks. korttids-
hukommelse, kan drastisk forøges, med ret enkle teknikkker.

Så den der mestrer en sådan teknik, vil få flere point,
selvom personen ikke er (blevet) klogere.
TomL
2018-11-07 13:54:30 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Jo, det er der faktisk.
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Det eneste, der er
sikkert er, at begge spiler en rolle.
Din intelligens kan selvfølgelig blive lavere, hvis du får en tagsten i
hovedet, men jeg har ikke hørt om noget der kunne ØGE intelligens. ;-)
Et barn, der vokser op i “sunde”, stimulerende omgivelser, vil alt andet
lige blive mere intelligent end et barn, der er understimuleret.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2018-11-07 16:34:00 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Sludder. Det handler ikke om intelligens, men om manglende brug af
intelligens. Man kan sagtens være intelligent, uden at bruge det til noget.

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Intelligent er evnen til at lære og forstå samt at bearbejde det
man lærer.
Sådan i det store og hele.
Bjarne
TomL
2018-11-08 13:36:11 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Det er så din egen definition af intelligens.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2018-11-08 20:24:05 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Den sætning giver INGEN mening. :-(

Man kan da sagtens være intelligent uden at bruge denne intelligens til
noget fornuftigt. :-P

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
2018-11-09 14:36:59 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Prøv at læse igen.
Post by S.A.Thomsen
Man kan da sagtens være intelligent uden at bruge denne intelligens til
noget fornuftigt. :-P
Ja da, men det gør dig ikke mindre intelligent. Derimod, et barn der
vokser op understimuleret bliver alt andet lige mindre intelligent. Det er
ikke mindre “brug” af intelligens, det er mindre intelligens. Med andre
ord, intelligens er ikke KUN et spørgsmål om gener. Det er BÅDE arv og
miljø.
Tom, CA
S.A.Thomsen
2018-11-09 18:11:05 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Behøves ikke, for jeg definerer IKKE intelligens. :-P
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Man kan da sagtens være intelligent uden at bruge denne intelligens til
noget fornuftigt. :-P
Ja da, men det gør dig ikke mindre intelligent.
Lige præcis som jeg skrev. ;-)
Post by TomL
Derimod, et barn der
vokser op understimuleret bliver alt andet lige mindre intelligent.
Hvordan det.?
Post by TomL
Det er
ikke mindre “brug” af intelligens, det er mindre intelligens.
Hvor har du det vås fra.?
Post by TomL
Med andre
ord, intelligens er ikke KUN et spørgsmål om gener. Det er BÅDE arv og
miljø.
Sludder.

Intelligens er genetisk, men om du lærer at bruge denne intelligens til
noget fornuftigt, er miljø. ;-)

Nogle autister er ekstremt intelligente, men kan bare ikke finde ud af at
bruge det til noget fornuftigt.

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
2018-11-10 08:05:21 UTC
On Fri, 9 Nov 2018 19:11:05 +0100, "S.A.Thomsen"
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
Post by TomL
[...]
Og det er noget du selv har fundet ud af, eller hvor har du den
påstand fra?

Det er nemt og hurtigt at finde artikler skrevet af forskere med
forstand på spørgsmålet, der alle siger stort set det samme. F.eks,
fra Scientific American, hvor Robert Plomin, Deputy Director of the
MRC Social, Genetic and Developmental Psychiatry Center at King’s
College London, siger:

"Genes make a substantial difference, but they are not the whole
story. They account for about half of all differences in intelligence
among people, so half is not caused by genetic differences, which
provides strong support for the importance of environmental factors.
This estimate of 50 percent reflects the results of twin, adoption and
DNA studies. "
Nu taler du igen skråsikkert om et emne du ikke ved meget om.
Ejvind Kruse
2018-11-10 09:01:32 UTC
Post by S.A.Thomsen
Intelligens er genetisk, men om du lærer at bruge denne intelligens til
noget fornuftigt, er miljø. ;-)
Og det er noget du selv har fundet ud af, eller hvor har du den
påstand fra?
TomL er da et glimrende eksempel på at Thomsens udsagn
er korrekt?
Ejvind Kruse
S.A.Thomsen
2018-11-10 13:05:46 UTC
Post by S.A.Thomsen
[...]
LOL. TomL er udenfor pædagogiske rækkevide. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
TomL
Tom, CA
Ejvind Kruse
2018-11-11 16:49:27 UTC
Post by TomL
Post by S.A.Thomsen
[...]
Du behøver ikke at bekræfte Thomsens udsagn igen og igen...
Ejvind Kruse
Steen Hjortsoe
2018-11-07 19:11:36 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
Helt afgjort nej! Det er en genetisk styret evne. Det er al videnskabs
resultat.
Det kommer an på IK-testen.
Det kommer an på en afklaring af en diskussion om autenticitet i forbindelse med forskellige forsøg på at øge en person's intelligens med augmented intelligence.

https://whatis.techtarget.com/definition/augmented-intelligence

En person, der scorer ret lavt ved en IK-test får indopereret en chip. Derefter scorer han ret højt i visse IK-opgaver: Den IK, man måler, stiger. Det var vist svaret på det, Jens Erik Bech spurgte om ? Eller var det ?

Føler man herinde, at en diskussion om IK har pligt til ikke at inddrage visse teknisk-elektromagnetiske muligheder, akkurat ligesom man tydeligvis foretrækker at diskutere non-elektromagnetisk politik ? Til trods for at politikken, den nationale og globale, har været elektromagnetisk som død og helvede siden 1950.

Et eksempel: Folkemordet i Rwanda i 1994. Det blev observeret fra amerikanske air force satelitter, hvorfra det kunne være blevet forhindret via crowd control.

Steen Hjortsø
Peter Nicolaysen
2018-11-05 15:28:02 UTC
Altså det er jo noget pjat, det er bruteforce regnekraft i kombination med viden der er IK, den kan øges ved at øge viden, bruteforce regnekraft eller begge dele samtidig!

Men det øverste mulige niveau er der noget genetisk om, som individer så selv må finde veje uden om, som der som regel er livsfarlige og involvere mere plads til hjernen og mere oxygen i boligen og alt mulig andet!

Steen Hjortsoe
2018-11-07 19:29:37 UTC
Post by Lyrik
Helt afgjort nej! Det er en genetisk styret evne. Det er al videnskabs
resultat.
jens
Har intelligens pligt til at være en kun genetisk styret evne i al fremtid til trods for elektromagnetiske muligheder for augmented intelligence ?