Pakistanere svindler for 500 mio
2018-11-21 21:11:19 UTC
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-11-21-der-er-rejst-tiltale-mod-16-personer-i-sag-om-svindel-for-op-mod-500-millioner

Der er tale om en meget omfattende og alvorlig sag om grov organiseret
økonomisk kriminalitet. Gennem knap tre år er der blevet ført op mod 500
millioner kroner gennem kæden af selskaber.

Sagen handler om svindel for op mod en halv milliard kroner i et
sindrigt netværk af firmaer og personer, hvor flere er i familie med
hinanden.

----

Og "familie" er vist TV2's kodeord for pakistanere - hovedmanden fik
gældssanering for 115 mio, *mens* de svindlede videre - tra la la
Lyrik
2018-11-22 07:50:24 UTC
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De svindler fordi Vernstre ikke har nogen effektiv kontrol på svindel.
Det er jo regeringens ansvar at sørge for at borgernes skattepenge er
sikret.

Men det er slet ikke Selskabstømmerbanden Venstres ambition. Deres
ambition er at lade alle kasser stå så åbne som muligt og optimere
adgangen til svindel!
Under Venstreregeringen er svindlen eskaleret!

jens
Ejvind Kruse
2018-11-22 08:52:07 UTC
Post by Lyrik
Post by Martin Larsen
[...]
Så det du siger er, at svindlen startede fordi det var muligt
under den røde regering?
Ejvind Kruse
Lyrik
2018-11-22 11:04:17 UTC
Post by Ejvind Kruse
Så det du siger er, at svindlen startede fordi det var muligt
under den røde regering?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Undskyld mig, men jeg befinder mig i 2018 hvor regeringen Venstre har
siddet i nogle år.
Det er deres nuværende ansvar at der ikke svindles. Hvad har de gjort
for at forhindre det?

De har fyret løs blandt kontrolorganerne! Og derved udviklet mere svindel!

jens
Vidal
2018-11-22 11:51:33 UTC
Post by Lyrik
[...]
Fogh bærer et tungt ansvar i dette. Allerede i 2006 blev der luftet
mistanker om, at han gjorde det for at lette skattesnyd. Dengang
blev det hånligt afvist, at det kunne være grunden. Det bliver det
nok også i dag?
Lyrik
2018-11-22 12:32:25 UTC
Post by Vidal
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg er sikker på at du har ret. Det er en venstreprioritet at være en
sparekartoffel. Ved udsigten til at kunne fyre nogle ansatte, så ser de
ikke så langt at resultatet bliver negativt.

Se! Vi kan spare en kartoffel!-Hurra! Hovedstaden er gerne den del af
udviklingen som er længst fremme. Vi bliver ledet af snæversynede bønder
i stedet.

Vi bør sætte de vidende til at lede landet! Ikke bønderkarlene.

jens
Ejvind Kruse
2018-11-22 14:31:11 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Når det nu er jer røde så magtpåliggende, hvorfor gjorde Gucci-Helle
så ikke noget ved det, i stedet for at tage selfies med varmluftsnegeren?
--
Ejvind Kruse