Eskimo
Add Reply
Lyrik
2020-07-30 23:22:53 UTC
Nu fjerner et museum ordet Eskimo. Der er Inuitter der er som de
progressive terrorister i USA som bliver såret over det ene eller det andet.

Der er mange stammer og en af dem havde betegnelsen Eskimo. De boede i
snehytter udskåret på den mest elegante måde noget menneske kunne udtænke.
Børnene i min skole beundrede Eskimoerne, verdensmestre i snehytter! Vi
så film om dem.

Onde tunger siger i dag at Eskimoer er de som spiser råt kød! Og det er
meget nedværdig3ende for en kontor-inuit!

Men min grønlænderven Kaggasuk sikkert fordanskning af det grønlandske
"Kassasut"?-Vandt en tur tilbage til Grønland! Her gav de ham et råt
sæløje at spise, fordi det havde han været så glad for som barn!

Men hallo! det var råt kød! Så må det have været Eskimoer han mødte!?

Så i dag vil de bare ikke indrømme at de er Eskimoer til hobe! OK de har
udviklet sig, men man fornægter ikke sin fortid. Vi var engang Vikinger!

Med den grønlandske opførsel passer de bedre ind i USAs unge fornærmede
progressive hylekor!

jens
Vidal
2020-08-01 11:54:32 UTC
Post by Lyrik
[...]
PK slår til igen. Vi mangler vor fynske ven fra Nyborg,
der kæmper for inuitismen.
EXLEX

EXLEX
Ejvind Kruse
2020-08-01 14:46:33 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Villy prøver vist at fortælle, at han savner Thomsens skriverier.
Ejvind Kruse
S.A.Thomsen
2020-08-01 22:41:05 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by Vidal
PK slår til igen. Vi mangler vor fynske ven fra Nyborg,
der kæmper for inuitismen.
?
Villy prøver vist at fortælle, at han savner Thomsens skriverier.
Jeps. :-D
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
S.A.Thomsen
2020-08-01 22:40:31 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Vidal henviser til mig, der har familie i Grønland (og det hedder "i" og
ikke "på"), som mange gange har forklaret ham, at kalde inuittet for
"eskimoer", svarer til at kalde tyrkere/pakistanere for "perkere". ;-)

PS: Grønlændere er hamrende ligeglade med hvad vi kalder vores ispinde. ;-)
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
S.A.Thomsen
2020-08-01 22:37:07 UTC
Post by Vidal
Post by Lyrik
Nu fjerner et museum ordet Eskimo. Der er Inuitter der er som de
progressive terrorister i USA som bliver såret over det ene eller det andet.
Der er mange stammer og en af dem havde betegnelsen Eskimo.
FORKERT. :-(

Betegnelsen "eskimoer" var kolonisternes fællesbetegnelse for inuitter.
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Hvilket varer til, at du siger at tyrkere/pakistanere ikke vil indrømme at
de er perkere. :-(
Post by Vidal
Post by Lyrik
[...]
Du er stadig en hjernedød tåbe. :-(

At kalde grønlændere for eskimoer, svarer til at kalde tyrkere/pakistanere
for perkere. :-(

"kæmpe eskimo" er bare navnet på en is. Et navn som ingen grønlændere føler
sig stødt af. ;-)

Min halv-inuit nevø tager sig til hovedet over den politiske korrektheds
tåbeligheder. ;-)
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
S.A.Thomsen
2020-08-01 22:42:56 UTC
Post by Lyrik
Med den grønlandske opførsel passer de bedre ind i USAs unge fornærmede
progressive hylekor!
Nu er det IKKE grønlænderne der klager over navnet på en is, men derimod
hjernedøde venstreorienterede "politisk korrekte" tåber i Danmark. ;-)
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
EXLEX
2020-08-01 23:14:57 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Lyrik
[...]
Bare vent...
Snart er det amerikanerne som brokker sig over "amerikaner-is"...
...eller vores handel med "cowboy-toast"...

Det skal nok blive godt. ;-)

EXLEX
Kim Larsen (BlockNews.net)
2020-08-03 07:29:44 UTC
Post by Lyrik
[...]
Vi er snart ved at være lige så skøre og krænkelsesparate i Danmark som
i USA. Det må høre op nu med alt det pjat, det er ikke til at holde ud.
Lad amerikanerne om at være overdrevent politisk korrekte, det klæder
ikke danskerne.
--
Kim Larsen (BlockNews.net)
E-mail: ***@gmail.com
Lyrik
2020-08-03 09:16:01 UTC
Post by Kim Larsen (BlockNews.net)
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg er fuldstændig enig! Det tossede er at vi9 altid har hygget os i
slipstrømmen af hvad der kom i USA. Så kom Elvis, og så var det Elvis.
Vi skal til at bryde den trend! Vi skal ikke adoptere de dumheder der
kommer fra USA.

En mand der skærer fast sne ud og laver en snehytte er en Eskimo! det
holder jeg fast ved.

jens
Martin Larsen
2020-08-03 10:37:45 UTC
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej, Cliff!
Kim Larsen (BlockNews.net)
2020-08-03 14:13:09 UTC
Post by Lyrik
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg er fuldstændig enig! Det tossede er at vi9 altid har hygget os i
slipstrømmen af hvad der kom i USA. Så kom Elvis, og så var det Elvis.
Nej, Cliff!
Nej Cliff kom ikke fra USA, Cliff var britisk.
--
Kim Larsen (BlockNews.net)
E-mail: ***@gmail.com
Martin Larsen
2020-08-03 17:28:37 UTC
Post by Kim Larsen (BlockNews.net)
Post by Martin Larsen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
FYI: jeg kommenterer: "og så var det Elvis"
J. Nielsen
2020-08-03 19:10:44 UTC
On Mon, 3 Aug 2020 16:13:09 +0200, "Kim Larsen (BlockNews.net)"
Post by Kim Larsen (BlockNews.net)
Nej Cliff kom ikke fra USA, Cliff var britisk.
Sir Cliff er vist stadig britisk?
-JN-
EXLEX
2020-08-03 21:39:03 UTC
Post by J. Nielsen
On Mon, 3 Aug 2020 16:13:09 +0200, "Kim Larsen (BlockNews.net)"
Post by Kim Larsen (BlockNews.net)
Nej Cliff kom ikke fra USA, Cliff var britisk.
Sir Cliff er vist stadig britisk?
Ligemeget... så kom Clint....

EXLEX
Ejvind Kruse
2020-08-04 04:57:38 UTC
Post by EXLEX
Post by J. Nielsen
[...]
...og Bud Spencer og Terence Hill.
Ejvind Kruse
EXLEX
2020-08-04 08:05:33 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by EXLEX
Post by J. Nielsen
[...]
Svindlerne Clinton & Clinton..

.. og så profeterne Bill Gates & Donald Trump...

--
EXLEX