Julens skråplan
2018-11-29 19:43:49 UTC
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/er-julen-bortcensureret-fra-noerrebro-plakat

Fra den første til den 24. december kan man på Nørrebro opleve "24 dage
med kultur". En kulturfestival med samme form som en julekalender.

Ordet "jul" fremgår ikke af plakaten for festivalen. Det er en
misforstået hensyntagen til muslimer, mener konservativt byrådsmedlem

Franciska Rosenkilde, kultur- og fritidsborgmester i Københavns Kommune
for Alternativet, forstår ikke kritikken.

----

Man skal endelig ikke forstyrre vidalisternes ikke-jule-kultur :-(
Joakim von And
Det ligner da et juletrae paa plakaten - maaske jeg skal pudse brillerne en gang til...
Martin Larsen
2018-11-30 10:44:39 UTC
Post by Joakim von And
Post by Martin Larsen
[...]
Så er du måske en alternativ glad julegris
http://docplayer.dk/27021183-Kulturoplevelser-paa-noerrebro.html
Vidal
2018-11-30 08:24:10 UTC
Man skal endelig ikke forstyrre vidalisternes ikke-jule-kultur :-(
Jeg er skam ikke mod jul.Men jeg har protesteret mod
at opfatte lyskæder i gaderne som udtryk for kristen-
dom.
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Vidal
Post by Martin Larsen
Man skal endelig ikke forstyrre vidalisternes ikke-jule-kultur :-(
Jeg er skam ikke mod jul.Men jeg har protesteret mod
at opfatte lyskæder i gaderne som udtryk for kristen-
dom.
Nu har julen jo heller intet med kristendom at gøre.
Igen det er falsk lære og falsk religion.

Så vidt jeg husker har Jesus fødselsdag i august.
Bjarne
J. Nielsen
2018-12-01 06:48:45 UTC
Post by b***@gmail.com
Nu har julen jo heller intet med kristendom at gøre.
Igen det er falsk lære og falsk religion.
Julen er ældre end kristendommen herhjemme - og langt mere populær.
Faktisk er det kun til jul I kan fylde kirkerne op.
-JN-
Vidal
2018-12-01 07:33:37 UTC
Post by J. Nielsen
Post by b***@gmail.com
Nu har julen jo heller intet med kristendom at gøre.
Igen det er falsk lære og falsk religion.
Julen er ældre end kristendommen herhjemme
Netop.
Post by J. Nielsen
- og langt mere populær.
Njah ...
Kommer du der ofte?
Ejvind Kruse
2018-12-01 07:53:45 UTC
Post by b***@gmail.com
Post by Vidal
Post by Martin Larsen
[...]
Er det ikke jehovas vidners mantra det der?
Ejvind Kruse
S.A.Thomsen
2018-12-01 08:09:14 UTC
Post by Ejvind Kruse
Post by b***@gmail.com
Post by Vidal
Post by Martin Larsen
[...]
Jeg har da også hørt, at Jesus' fødselsdag IKKE var i december, når man
sammenligner med andre oplysninger i biblen, som f.eks. hvad bønderne
lavede da Jesus blev født, for de lavede ikke det som bønderne dengang
lavede i december, men mere om efteråret.

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Ejvind Kruse
2018-12-01 09:36:17 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Ejvind Kruse
Post by b***@gmail.com
Post by Vidal
Post by Martin Larsen
[...]
Jeg ved godt at de gamle, i de kristnes øjne, hedenske lysfester,
var noget der blev omgjordt til jul for at få lidt ro i lejren.
https://www.religion.dk/religion.dk/test-din-viden-om-lysfester-i-religioner-verden-over

Men det ændrer jo ikke på at de kristne bildte hedningene ind,
at Jesus blev født lige på det mørkeste tidspunkt af året.
Ejvind Kruse
Lyrik
2018-12-01 09:41:55 UTC
Post by Ejvind Kruse
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja, den kloge narrer den mindre kloge...;-)))

jens
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Lyrik
Post by Ejvind Kruse
[...]
Julen var egentlig bare en fest for at man nu gik lysere tider i møde.

Og en tilbedelse sermoni for solen eller for de solguder der
dengang blev troet på.

Da kristendommen så blev indført ville folk ikke undvære denne
glædens fest så hvad gør man så?

Jo man kalder det for Jesus fødselsdag og alle er glade.
Kirken er glad nu fejre man Jesus fødsel, og folket er glade for
nu kan de fortsætte med at æde og drikke som de plejer.

Og hvad pokker betyder det så hvad man kalder det når bare man kan
få lov til at ligge i druk en nu efterhånden en måneds tid.

Så derfor glædelig julefest til i alle.
Bjarne
Vidal
2018-12-01 11:48:02 UTC
Post by S.A.Thomsen
[...]
På den anden side, mener du vel ikke Jesus har
eksisteret? Så Jesus blev ikke født i december,
men ikke i efteråret i stedet?
S.A.Thomsen
2018-12-01 20:18:31 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Det har han da muligvis, som en slags selvlært "healer" med kendskab til
naturmedicin, så han kunne bilde folk ind at han lavede mirakler med denne
naturmedicin.
Post by Vidal
Så Jesus blev ikke født i december,
men ikke i efteråret i stedet?
Den sætning giver INGEN mening. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-12-02 08:28:52 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Det er slet ikke det kristendommen handler om. Så
du tager som sædvanligt ganske rutinemæssigt fejl.

Naturmedicin!

Har du haft Wilstrup, som lærer i religion?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Du diskuterer fødselsdagen på en, du ikke mener, er født.
Altså: Blev Jesu ikke-født i efteråret eller blev han
ikke-født den 24 december?

Vis nu lidt af din af dig selv så berømmede intelligens,
så du kan finde lidt mening i verden.
S.A.Thomsen
2018-12-02 18:22:24 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Så Jesus har ikke noget med kristendom at gøre.??? :-D
Post by Vidal
Naturmedicin!
Ja, det var også noget som indianerne i nordamerika vidste meget om. ;-)
Post by Vidal
Har du haft Wilstrup, som lærer i religion?
Næh, for så ville jeg jo være lige så uvidende som dig. ;-)
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Så Jesus blev ikke født i december,
men ikke i efteråret i stedet?
Den sætning giver INGEN mening. :-(
Du diskuterer fødselsdagen på en, du ikke mener, er født.
Hvorfor lyver du nu IGEN.? :-(

Jeg har da ALDRIG påstået at Jesus aldrig har levet. :-P
Post by Vidal
Altså: Blev Jesu ikke-født i efteråret eller blev han
ikke-født den 24 december?
Klassisk stråmand. Først pådutter du mig en mening som jeg ALDRIG har haft,
for derefter at påpege hvor idiotisk denne mening er. -(
Post by Vidal
Vis nu lidt af din af dig selv så berømmede intelligens,
så du kan finde lidt mening i verden.
Du er jo for dum til at kunne forstå min intelligens, hvilket du tydeligt
lige har bevist. :-P

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-12-03 11:38:43 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Hvor har du efterretninger om bøndernes aktiviteter for
2000 år siden fra? Havde de samme klima som i dag i
det område?
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Ingen, bortset fra de dummeste, har set Jesus som healer
med forstand på naturmedicin. Hvor har du tanken om na-
turmedicin fra?
S.A.Thomsen
2018-12-03 12:13:05 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Hvad var der ved ordet "f.eks." som du ikke fattede.? :-(
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Ingen,
Det er ikke hvad jeg lærte i skolen. ;-)
Post by Vidal
bortset fra de dummeste, har set Jesus som healer
med forstand på naturmedicin. Hvor har du tanken om na-
turmedicin fra?
Det er da den eneste logiske forklaring på historierne om ham. ;-)

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-12-03 13:45:00 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
[...]
Jeg hæftede mig nok primært ved sætningen, hvad bønderne
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Nej, det er jo et godt spørgsmål, hvad du har lært.
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
bortset fra de dummeste, har set Jesus som healer
med forstand på naturmedicin. Hvor har du tanken om na-
turmedicin fra?
Det er da den eneste logiske forklaring på historierne om ham. ;-)
Ah hah, logik? Mon ikke det er din berømte almenviden
du trækker på igen?
S.A.Thomsen
2018-12-03 15:15:11 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Du er jo totalt retarderet. :-(

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Vidal
2018-12-04 08:43:51 UTC
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Men ikke et ord om, 'hvad bønderne lavede da Jesus blev født,
for de lavede ikke det som bønderne dengang lavede i december,
men mere om efteråret', som ellers er det interessante/det nye
i dit indlæg.

Hvordan det kan være en logisk forklaring, kommer du ikke ind
på, ej heller hvor dine oplysninger kommer fra.

Du kan evt. se
https://www.quora.com/What-type-of-weather-was-it-when-Jesus-was-born-in-Bethlehem

Vi kan ikke vide det. Vi kender ikke vejrsituationen da
Jesus blev født, vi kan kun se på hvad evangeliet skriver.
Hvis du vil anfægte oplysningerne der, må du på en eller
anden måde have fast grund under fødderne.

Min mistanke er, du bare griber det ud af den blå luft, lige-
som mange andre/de fleste argumenter i dine indlæg. Og du for-
klarer det let og elegant med, at jeg er totalt retarderet,
understreget af diverse smiley'er.

Mon ikke det i virkeligheden er synd for dig? Er det blot
rent tidsspilde at læse dine indlæg?
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Vi ved faktisk godt hvad bønderne lavede på Jesus fødselsdag.
Vi ved ihvertfald at de havde deres husdyr ude i det fri sammen
med hyrderne.

Og det havde de ikke i december.
Bjarne
IDentity
2018-12-06 23:52:55 UTC
On Mon, 3 Dec 2018 13:13:05 +0100, "S.A.Thomsen"
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
bortset fra de dummeste, har set Jesus som healer
med forstand på naturmedicin. Hvor har du tanken om na-
turmedicin fra?
Det er da den eneste logiske forklaring på historierne om ham. ;-)
Forklaringen er såmænd med stor sandsynlighed den som Jesus selv
hævdede: tro.

Inden for lægevidenskaben har observeret mange lignende helbredelser i
forskellige sammenhænge, selvom man her kalder det placeboeffekt.
Som for eksempel her, hvor troen på en virkningløs medicin gør en mand
dødssyg af kræft fuldkommen rask på få dage.

"Svulster der smelter som sne på en varm kakkelovn

Det er vigtigt at forstå den rolle sådanne faktorer spiller når det
gælder et placebos virkning, for det viser hvordan vores evne til at
kontrollere kroppens holografi præges af vores overbevisninger. Vores
psyke besidder evnen til at få vorter til at forsvinde, til at stoppe
et astmaanfald, og til at efterligne virkningen af morfin, men fordi
vi er uvidende om at vi besidder denne evne er vi nødt til at blive
narret til at aktivere den. Dette kunne næsten forekomme komisk, var
det ikke for de tragedier der often er resultatet at vores uvidenhed
om de kræfter vi besidder.

Der findes nok ikke noget eksempel der illustrerer dette bedre end et
efterhånden berømt tilfælde som er beskrevet af psykologen Bruno
Klopfer. Klopfer havde en mand ved navn Wright under behandling for
fremskreden kræft i lymfeknuderne. Alle standard behandlinger var
prøvet uden held, og det så ud til at Wright kun havde kort tid
tilbage. Hans hals, armhuler, bryst, mave og lyske var fyldt med
svulster på størrelse med appelsiner, og hans milt og lever var så
opsvulmede at man var nødt til at tappe to liter mælkelignende væske
ud af hans bryst hver dag.

Men Wright ønskede ikke at dø. Han havde hørt om et opsigtsvækkende
nyt middel ved navn Krebiozen, og han tiggede sin læge om at lade ham
prøve det. I begyndelsen var lægen modvillig fordi stoffet kun blev
afprøvet på patienter med mindst 3 måneders forventet levetid tilbage.
Men Wright var så utrættelig i sine bønner, at hans læge til sidst
indvilligede. Han gav Wright en injektion af Krebiozen om fredagen,
men inderst inde forventede han ikke at Wright ville leve weekenden
over. Derefter tog han hjem.

Men da han den følgende mandag vendte tilbage, så han til sin
overraskelse at Wright var stået ud af sengen og gik rundt. Klopfer
rapporterede at hans svulster var "smeltet som sne på en varm
kakkelovn" og nu kun var halvdelen af deres originale størrelse. Dette
var en langt hurtigere reduktion i størrelse end selv den stærkeste
strålebehandling kunne have afstedkommet. Ti dage efter den første
Krebiozen behandling forlod Wright hospitalet, og var, så vidt hans
læger kunne bedømme, helbredt for kræften. Da han først blev indlagt
på hospitalet var han nødt til at bruge iltmaske for at kunne ånde,
men da han forlod det igen var han rask nok til selv at kunne flyve
sit privatfly i 4 kms højde, uden problemer.

Wright forblev rask i omkring to måneder, men så begyndte der at komme
artikler der hævdede at Krebiozen ikke havde nogen effekt på kræft i
lymfeknuderne. Wright, der var strengt logisk og videnskabelig i sin
tankegang, fik et tilbagefald, og blev indlagt på hospitalet igen.
Denne gang besluttede hans læge sig for at prøve at lave et
eksperiment. Han fortalte Wright at Krebiozen var fuldt ud så
effektivt som det havde syntes at være, men at virkningen af nogle af
de første leveringer af midlet var blevet svækket under transporten.
Han havde imidlertid modtaget en frisk og meget koncentreret udgave af
midlet som han kunne behandle ham med. Lægen havde selvfølgelig ikke
nogen ny udgave af midlet, men havde til hensigt at give Wright en
indsprøjtning med rent vand i stedet. For at skabe den rigtige
atmosfære gennemgik han endvidere en indviklet procedure før han gav
Wright indsprøjtningen med placeboet.

Igen var resultatet ganske dramatisk. Svulsterne smeltede,
væskeansamlingerne i brystet forsvandt, og Wright var hurtigt tilbage
på fødderne igen og følte sig helt på toppen. Han forblev symptomfri i
endnu to måneder, men så annoncerede Den Amerikanske
Lægemiddelstyrelse at en landsdækkende undersøgelse af stoffet
Krebiozen havde vist at det var værdiløst til behandling af kræft.
Denne gang blev Wright's tro på behandlingen for alvor ødelagt. Hans
kræft blomstrede op på ny, og han døde to dage efter.

Wright's historie er tragisk, men den rummer et kraftfuldt budskab:
når det lykkes os at overvinde vores tvivl og aktivere de helbredende
kræfter i os selv, kan vi få svulster til at gå i opløsning fra den
ene dag til den anden.

I tilfældet her med Krebiozen var der kun en person involveret, men
der findes lignende tilfælde hvor mange flere mennesker er involveret.
Tag f.ex. et kemoteapeutisk middel ved navn Cis-Platin. Da Cis-Platin
først blev introduceret blev det også udråbt som et vidundermiddel, og
75 procent af de der blev behandlet med det havde gavn af
behandlingen. Men efter at den indledende bølge af begejstring havde
lagt sig, og brugen af midlet var blevet mere rutine, faldt
effektiviteten til omkring 25-30 procent. Tilsyneladende var placebo
effekten altså ansvarlig for det meste af virkningen af cis-Platin."
(oversat fra: Michael Talbot, The Holographic Universe)
b***@gmail.com
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
Post by S.A.Thomsen
Post by Vidal
[...]
Et sjovt ord naturmedicin.
Findes der egentlig unaturlig eller overnaturlig medicin?

Al den medicin vi mennesker har kommer jo fra naturen vi har jo
lige som ikke andre steder at hente det fra.
Bjarne
IDentity
2018-12-07 00:24:08 UTC
Post by b***@gmail.com
Post by Vidal
[...]
Man kan vel kalde mange af lægevidenskabens stoffer for unaturlig
(naturfremmed) medicin fordi der ikke findes tilsvarende stoffer i
naturen. Naturens kemi er organisk, mens mange af de her syntetiske
stoffer er uorganiske og sikkert næppe vil kunne skabes gennem nogen
naturlige processer.