Mordet på general Qassem Suleimani kan blive "catastrophic for everyone".
Add Reply
Steen Hjortsoe
2020-01-03 09:05:17 UTC
https://www.theguardian.com/world/2020/jan/03/qassem-suleimani-iran-death-middle-east-us-trump

Arafat blev myrdet ved hjælp af Polonium-forgiftning i december 2004 efter trusler fra den israelske leder Ariel Sharon om, at "Arafat ikke var undtaget fra israelsk gengældelse".

Lidt mere end et år senere fik Ariel Sharon en svær hjerneblødning, som han senere døde af. Hjerneblødnnger kan - let - induceres udefra gennem remote radiofrequency ablation.

Og det er sådan, man tænker i Mellemøsten.

Qassem Suleimani var meget højt oppe i det iranske magthieraki. Så højt, at gengældelse er så godt som sikker. Så denne eskalation kan vi sammen med andre eskalerende elementer i Mellemøsten "glæde" os til i 2020.

Steen Hjortsø
Martin Larsen
2020-01-03 15:59:08 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Eskalationen er Irans. Droneangreb på oliefelt i Saudi-Arabien, angreb
tankskibe oma. Godt at de får en på snotten
Steen Hjortsoe
2020-01-03 16:52:12 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Så det var iranerne, der fra "Abraham Lincoln's" dæk lancerede drone-angrebet på Aramco's olieraffinaderi, der fik olieprisen til at stige ?

Det er nyt for mig. Jeg troede, amerikanerne selv kontrollerede, hvad der foregår på "Abraham Lincoln".

Steen Hjortsø
Lyrik
2020-01-03 23:15:01 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg så da hellere Saudi Arabien få en ordentlig en på snotten! Selve
arnestedet for Islamisk stat og vahabismen.

Samtlige med selvmordsveste som jeg har observeret har været
Sunni-muslimer og ikke Shia-ditto som i Iran.

USA er allieret med de mordere som dræbte Kashoggi på deres ambassade!
Det er skammeligt!

jens
Martin Larsen
2020-01-03 23:59:00 UTC
Post by Lyrik
Post by Martin Larsen
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Ayatollahernes synderegister er bare værre! Og deres uran-centrifuger
virker ikke betryggende.
Steen Hjortsoe
2020-01-04 03:16:14 UTC
Post by Lyrik
Post by Martin Larsen
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Naiv igen, eller ladende som om. Iran har haft et mindre antal atombomber i mindst 10 år. Rafi Eitan, nu afdød israelsk spionchef, der plejede at vide besked, fortalte Jerusalem Post om det, og det stod at læse i JP for nogle år siden. Man forsøgte iøvrigt at dysse det ned i Israel. Og alle andre steder.

Steen Hjortsø
Steen Hjortsoe
https://www.jpost.com/Israel/Iran-already-has-the-bomb
Steen Hjortsoe
2020-01-04 03:49:18 UTC
Post by Lyrik
Post by Martin Larsen
Post by Steen Hjortsoe
[...]
https://www.theguardian.com/world/2020/jan/03/defining-moment-in-middle-east-the-killing-qassem-suleimani

David Petraeus mener, USA har gennemtænkt mulige iranske gengældelsesmuligheder. Det er da muligt, men...

Den dobbelt svindelbaserede krig i Irak, der startede 2003, og som Per Stig Møller, mod bedre vidende, leverede et utal af veltalende forsvarstaler for, dræbte flere hundred tusinde mennesker. Langt de fleste civile (+ naturligvis 50 danske soldater - i Irak og den efterfølgende krig i Afghanistan).

Militæret muntrer sig, og våbenfabrikkerne jubler over omsætningsfremgangen, medens civilsamfundet lider hårdt.
J. Nielsen
2020-01-04 11:02:35 UTC
Post by Lyrik
Jeg så da hellere Saudi Arabien få en ordentlig en på snotten! Selve
arnestedet for Islamisk stat og vahabismen.
Det kommer ikke til at ske.
Saudi Arabien køber masser af amerikanske våben og kunden har altid
ret...
-JN-
@
2020-01-04 13:53:26 UTC
Post by J. Nielsen
Post by Lyrik
[...]
verdens værste terrorister gennem årtier er saudiaraberne de
finnancierer død og ødelæggelse mange steder - f.eks. i mange lande i
afrika -

så hvis man følger pengene så er det rent faktisk USA der via deres
oliekøb hos saudierne financierer terror i stor stil -

hvis amerikanerne virkelig vil bekæmpe terror bør de ophøre med at
købe olie af muhamedanere
Vidal
2020-01-05 08:26:04 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
In 2011 and 2012, Donald Trump repeatedly accused President Barack Obama
of seeking war with Iran to help win the 2012 presidential election.
"In order to get elected, @BarackObama will start a war with Iran,"
Trump tweeted in 2011, years before he began his own presidential campaign.

“Our president []obama] will start a war with Iran because he has
absolutely no ability to negotiate. He’s weak and he’s ineffective. So
the only way he figures that he’s going to get reelected — and as sure
as you’re sitting there — is to start a war with Iran.”

https://www.vox.com/2020/1/3/21048155/trump-obama-war-iran-tweets

:-)
Steen Hjortsoe
Pinligt !
Vidal
Forventeligt!
E.Dalgas
2020-01-05 18:23:49 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by Vidal
Post by Martin Larsen
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Overhovedet ikke.

2010: Obama Threatens Iran with Nuclear War
https://www.globalresearch.ca/obama-threatens-iran-with-nuclear-war/18644

2015: Hillary Clinton breaks with Obama, threatens war to enforce Iran deal
https://www.washingtontimes.com/news/2015/sep/9/hillary-clinton-threatens-war-enforce-iran-deal/

Hvem kunne forudse Obama's forræderi og dobbeltspil ?

/The secret backstory of how Obama let Hezbollah off the hook
An ambitious U.S. task force targeting Hezbollah's billion-dollar criminal
enterprise ran headlong into the White House's desire for a nuclear deal
with Iran. Part 1 A global threat emerges
https://www.politico.com/interactives/2017/obama-hezbollah-drug-trafficking-investigation/

Donald Trump's udtalelser fra dengang, bekræfter jo bare det han har sagt
om likvideringen af Suleimani: The airstrike was launched “to stop a war,”
adding: “We did not take action to start a war.”
https://www.washingtontimes.com/news/2020/jan/4/donald-trump-repeatedly-claimed-obama-would-take-u/

Men så langt tænker ayatollah-regimets ræverøde venner i dk.politik
naturligvis ikke. MSM propagandaen desangående, har kappet forbindelsen til
virkeligheden hos jer og jeres tidligere 'store leder' i Amerika, vil for
altid stå som et sigende eksempel på hvor pinlige i er blevet.

Obama: Trump Will Not Be President

E.D
Vidal
2020-01-06 07:58:12 UTC
Post by E.Dalgas
Men så langt tænker ayatollah-regimets ræverøde venner i dk.politik
naturligvis ikke.
Jeg tvivler på, du finder én eneste ven af ayatollahstyret
i dk.politik.
Steen Hjortsoe
Bemærkelsesværdigt at ED ikke selv kan indse dette og med det samme. Altså: De gamle træmænd i Teheran har ingen = 0 venner i dk.politik.
E.Dalgas
2020-01-06 17:27:50 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by Vidal
Post by E.Dalgas
[...]
Der er mindst to venner af ayatollah-regimet i dk.politik. Du selv Hjortsoe
og 'kammerat' Vidal. Jeg ved godt at i ikke vil erkende jeres hykleri, men
når det kommer til Iran's konflikt med Amerika, særligt med Donald Trump
som præsident, er der INGEN tvivl om hvor jeres sympati befinder sig.

Skåret ud i pap! Præstesyret betragter U.S.A som den Store Satan i verden,
samt en brutal terrorstat og i er, hver for sig, rørende enige i den
ideologi. Læg dertil jeres enerverende forsvar af islams voldelige
'kulturberigelse' i vesten, som udtryk for nutidens virkelige ofre i
verden, for enten racisme eller RF påvirkning og billedet er komplet.

E.D
Steen Hjortsoe
2020-01-06 17:42:46 UTC
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
Post by Vidal
Post by E.Dalgas
[...]
100% korrekt. Jeg har INGEN sympati, hverken for Donald Trump eller for ayatollah-træmændene. Men en MASSE sympati for almindelige amerikanere og iranere.
Post by E.Dalgas
Skåret ud i pap! Præstesyret betragter U.S.A som den Store Satan i verden,
samt en brutal terrorstat og i er, hver for sig, rørende enige i den
ideologi.
Det er jeg sådan set enig i. Du skal bare lige tilføje, at jeg også betragter den centrale iranske stat som en brutal terrorstat.

Læg dertil jeres enerverende forsvar af islams voldelige
Post by E.Dalgas
'kulturberigelse' i vesten
E.D
ED har lige en absence her. Jeg har sgu aldrig nogensinde forsvaret den politiske islam. Jeg ser i stedet frem til en hurtig og kraftig fælles sekularisering af islam, kristendom og jødedom efter den tilstundende dommedag - og til fælles fodslag ind i et spændende post-apokalyptisk globalt og galaktisk forældresamfund.

Steen Hjortsø
Vidal
2020-01-07 08:26:48 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
'kulturberigelse' i vesten
E.D
ED har lige en absence her. Jeg har sgu aldrig nogensinde forsvaret den politiske islam.
Heller ikke jeg.
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Spændende er en eufemisme, det bliver det værste
verden/menneskeheden har oplevet, nogensinde! Til
gengæld slipper vi af med alle de Store Sataner i
verden.
Steen Hjortsø
@
sikkert ikke, de står alle sammen ved håndvasken
E.Dalgas
2020-01-04 15:56:21 UTC
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Det var ikke en eskalation. Måske du skulle skrue ned for indtaget af MSM
propaganda og se på verden som den virkelig er ?

E.D
Steen Hjortsoe
2020-01-04 16:41:27 UTC
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Måske FE skulle honorere de danske skatteyderes generøse indbetalinger og, på basis af FE's adgang til klassificerede kilder, sørge for, at den offentlige debat i Danmark kan føres uden storforbrug af MSM-kilder ?

Det vil sætte den danske befolkning i stand til bedre at se på verden, som den virkelig er.
E.Dalgas
2020-01-05 07:33:59 UTC
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Siden maj 2019 har USA deployeret mere end 14.000 tropper til Mellemøsten.
Ikke-klassificeret situations- og trusselsvurdering for Irak
https://fe-ddis.dk/SiteCollectionDocuments/FE/SituationsOgTrusselsvurderinger/irak12122019.pdf

Hentet her: https://fe-ddis.dk/Pages/default.aspx
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/jan/03/us-airstrikes-iran-donald-trump-foreign-policy-iranian-middle-east
Elendig artikel! Anti-Trump motiveret propaganda.

Din kilde:

Interview with Mohamad Bazzi, NYU professor barred from the UAE
https://www.wsws.org/en/articles/2018/01/23/bazz-j23.html
Det er en eskalation. Og mordet på Qassem Suleimani bedømmes af mange iagttagere til at kunne føre til en yderligere eskalation.
Ja, MSM har travlt med at eskalere situationen, med den ene monumentale
beskrivelse af Irans top-terrorist Suleimani efter den anden. Pinligt!

E.D
Martin Larsen
2020-01-05 10:13:57 UTC
Post by E.Dalgas
Ja, MSM har travlt med at eskalere situationen, med den ene monumentale
beskrivelse af Irans top-terrorist Suleimani efter den anden. Pinligt!
https://www.foxnews.com/media/new-york-times-reporter-sympathy-soleimani-poetry-fake-news-propoganda

En journalist ved NYT tweetede om poesi-oplæseren Qasem Soleimani

Ligesom Washington Post i oktober skildrede Bakr al-Baghdadi som en stor
skriftlærd

MSM har en ubændig trang til at se USA som en djævel, der er ude efter
denne verdens store humanister og poeter.
Steen Hjortsoe
2020-01-05 10:29:55 UTC
Post by E.Dalgas
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Al-Jazeera og en masse andre publikationer har åbenbart også travlt med at kalde en spade for en spade og eskalation eskalation:

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/tensions-iran-escalated-200103075922283.html

Pinligt at ED's debatniveau er sunket til sofistisk pindehuggeri - eller er det klamphuggeri?
E.Dalgas
2020-01-05 18:41:00 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
[...]
3. jan. 2020. President Trump speaks in Mar-a-Lago about the drone strike
that killed Iran’s top commander, General Qasem Soleimani, near Baghdad’s
airport in Iraq. “We took action last night to *stop* a war. We did not
take action to *start* a war.

E.D
Steen Hjortsoe
2020-01-05 19:23:34 UTC
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
take action to *start* a war. http://youtu.be/MNpvlS0LR0Y
--
E.D
https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.politik/d9NLVQ1TFAc

Not action to start a war. Hvad helvede er en trussel om retaliation 52 steder så, hvis Iran skulle vove at kny ?
E.Dalgas
2020-01-06 17:28:10 UTC
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
Post by E.Dalgas
Post by E.Dalgas
Post by Steen Hjortsoe
[...]
Hvis Iran skulle vove at kny ? MSM propagandaen har blæst din opfattelse af
virkeligheden ud af proportion. De 52 mål var et svar på hævnlysten i Iran.

Iran: Vi har 35 mål inden for vores rækkevidde
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-04-iran-vi-har-35-maal-inden-for-vores-raekkevidde

--

E.D