Lad være med at ryge.
Jens Erik Bech
2023-11-27 11:41:44 UTC
3.500 rygere dør årligt. Rygning af tobak burde stoppes.

jens
Martin Larsen
2023-11-27 13:16:41 UTC
Post by Jens Erik Bech
3.500 rygere dør årligt. Rygning af tobak burde stoppes.
Jamen god fornøjelse med dit rygestop.

New Zealands nye regering har planer om at stoppe verdens første
total-forbud mod rygning, som blev indført af tossen Jacinda Ardern.

https://www.bbc.com/news/world-asia-67540190
@_PHD
2023-11-27 18:36:45 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Jens Erik Bech
[...]
folk dør det laves der ikke sådan om på,

tobaksrygning er HELT sikkert usundt,
margarine er HELT sikkert usundt,
flertallet af vegetabilske forarbejdede olier er HELT sikket usunde
alle former for sukker er HELT sikkert usundt,
kulhydrater(stivelse) fra kartofler korn ris majs og andet er HELT
sikkert usundt
alkohol er HELT sikkert usundt

avocado bladgrønt, de fleste former for kål, tomat animalsk fedt
kokosolie, olivenolie, fisk kød(okse, svin og fjerkræ) æg valnødder
er HELT sikkert sundt

vi ved det godt, men flertallet af os lever ekstremt usundt

hvorfor?
Bo M. Mogensen
2023-11-27 18:48:31 UTC
Post by @_PHD
alkohol er HELT sikkert usundt
Det er det forunderlige ved det , der køres magt et kors tog imod
rygning hvor alkohol ikke berøres i samme omfang - alkohol kan medrøre
store skader på dem der er nær den der drikker - vold voldtægt hærværk
incest osv osv det er en adfærd der ikke opstår spontant ved tobaks
rygning , hvor ryger strengt taget kun skader sig selv.
Jens Erik Bech
2023-11-27 21:03:56 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det har du ret i.

jens
Bjarne Østergård
2023-11-27 22:09:04 UTC
Post by Jens Erik Bech
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
Jeg kender til nogle videnskabelige forsøg der beviser, at røg og alkohol er meget sundt for os.
Forsøg i let selv kan lave der hjemme.

I skal bruge nogle stykker flæsk.
2 stk ferske og 2stk røget flæsk.

Noget finsprit og et lunt sted, en vindueskarm kan bruges og et glas.

Et af det ferske og et af det røgede stykke flæsk lægger i blot op i vindueskarmen på et stykke køkkenrulle, unden at gøre andet.

De sidste 2 stykker flæsk putter i i to glas og fylder dem med finsprit så flæsket er dækket.

Nu skal i blot lade tiden gå og observere de fire flæsk.

I vil nu se at det helt ædrulige og ikke røget flæsk begynder at rådne først.
Som nummer to begynder det ædruelig røget stykke flæsk at rådne.

Det tredie der rådner er det røgfri flæsk det lægger konstant i sprit.

Men det flæsk der holder sig længst og bliver mest gammel er det røgede og altid fuld af sprit stykke flæsk.

Det bliver ufattelig gammel.

Konklusion!

Vil man være sikker på at holde meget længe, bør man altså ryge som en skorsten dag og nat, samt altid være fuld og fyldt med sprit.

Husk videnskaben har altid ret.
Og det er et videnskabelig forsøg udviklet af den verdenskendte forsker og roekugle'inginør B.øsengaard
Helle Jensen
2023-11-28 13:09:03 UTC
Post by Bjarne Østergård
Post by Jens Erik Bech
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
Det må godtnok være et hårdt arbejde at være din Gud, med al
den dumhed der skal bekæmpes i dit flæskefede hoved.
Helle Jensen
Bo M. Mogensen
2023-11-28 15:50:42 UTC
'
er der en pointe begravet et eller andet sted her ?
@_PHD
2023-11-28 18:38:41 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by Bjarne Østergård
Men det flæsk der holder sig længst og bliver mest gammel er det røgede og altid fuld af sprit s
'
er der en pointe begravet et eller andet sted her ?
ja,
Bjarne har igen vist at hans uvidenhed er helt grænseløs
Carl Alex Friis Nielsen
2023-11-28 13:55:05 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
Det er omvendt.

Så længe jeg opfører mig ordentligt skader mit alkohol indtag ikke andre
uanset hvor meget jeg indtager.

Tobaksrygning derimod skader alle der er i umiddelbar nærhed af rygeren,
idet rygeren forurener luften omkring sig - og det kan lugte ubehageligt
på lang afstand og generelt forurene omgivelserne hvilket vel også er en
slags skade.
Bo M. Mogensen
2023-11-28 15:55:47 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
ahh næppe ..
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Så længe jeg opfører mig ordentligt skader mit alkohol indtag ikke andre
uanset hvor meget jeg indtager.
jo men nu er det jo ikke alle der er så ordentligt , som du er - jeg
har set masser af vold i forbindelse med druk - der finder en fest sted
med incest osv
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Tobaksrygning derimod skader alle der er i umiddelbar nærhed af rygeren,
Nu er det jo stort set forbudt alle steder at ryge offentligt så det er
næppe det store problem
Post by Carl Alex Friis Nielsen
idet rygeren forurener luften omkring sig - og det kan lugte ubehageligt
på lang afstand og generelt forurene omgivelserne hvilket vel også er en
slags skade.
Jeg ryger hjemme ved mig selv og i bilen de eneste der bliver forpestet
af det er mine husdyr - min første hund blev lige knap 17 år på nær 3
uger og nymfeparakitten blev 21 år ca 7 år ældre ind gennemsnits alderen
for en sådan fugl - så jeg tænker det går ..
@_PHD
2023-11-28 18:24:58 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
noget der altid har undret mig er at de steder hvor rygning er forbudt
er der de allerfleste steder ikke forbud mod stearin)parafin)lys eller
olielamper -
et enkelt fyrfadslys giver lige så meget "passiv" rygning som 20
cigaretter
Bo M. Mogensen
2023-11-29 11:46:01 UTC
Post by @_PHD
[...]
ja sådan kan man rimeligvis se på det , der hvor kæden hopper af er når
det er forbudt at ryge udendørs ... jeg tror det handler om de gode og
korrekte mennesker altså dem der ikke ryger også de uopdragende der
ryger hvis de har lyst til det ..
@_PHD
2023-11-29 11:55:08 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by @_PHD
[...]
det kunne være befriende med et forbud mod frelste, selvfede
gloriepudsere - disse burde tvinges til kun at agere på egne vegne
Carl Alex Friis Nielsen
2023-11-28 13:48:37 UTC
Post by @_PHD
Post by Martin Larsen
Post by Jens Erik Bech
[...]
"Alt er giftigt og der er gift i al ting - kun dosis afgør dædelighed."
- Paracelcus, toxikologiens fader

Selv rent vand er giftigt hvis man indtager nok af det hurtigt nok - og
det har medført dokumenterede dødsfald.
Bo M. Mogensen
2023-11-28 15:57:05 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
"Alt er giftigt og der er gift i al ting
jo men nu er det yderst sjældent der finder voldtægt sted fordi folk har
drukket for meget poste vand ...
@_PHD
2023-11-28 18:33:43 UTC
Post by @_PHD
Post by Martin Larsen
Post by Jens Erik Bech
[...]
"Alt er giftigt og der er gift i al ting - kun dosis afgør dødelighed."
sikkert,
men derfra og så til bebvidst at forurene sin krop med ting der ikke
er nødvendige og direkte skadelige er der da et stykke vej,
mange ikke-alkoholikere udvikler fedtlever på grund af indtagelse af
alt for meget sukker og stivelse,
det vil da være langt bedre at spise det kroppen har brug for
Bjarne Østergård
2023-11-27 15:24:34 UTC
Post by Jens Erik Bech
3.500 rygere dør årligt. Rygning af tobak burde stoppes.
jens
Ingen tvinger jo folk til at ryge.
Mord er jo forbudt, alligevel er der jo mange der myrder sig selv.
Der er også en del der dør i arbejdsulykker.
Glæder mig til at arbejde forbydes.

Øh' men mange arbejdsløse drikker sig jo ihjel, så det skal også forbydes.

Uha det er svært at være lovgiver.
@_PHD
2023-11-27 18:38:40 UTC
Post by Bjarne Østergård
Post by Jens Erik Bech
3.500 rygere dør årligt. Rygning af tobak burde stoppes.
jens
Ingen tvinger jo folk til at ryge.
Mord er jo forbudt, alligevel er der jo mange der myrder sig selv.
selvmord begået med kniv og gaffel er desværre hyppigt forekommende
jeps, med dog står mange i kø for at blive det
@_PHD
2023-11-27 18:23:49 UTC
Post by Jens Erik Bech
3.500 rygere dør årligt. Rygning af tobak burde stoppes.
53.652 ikke-rygere dør årligt!!!!!! (2021 tal)

altså ca. 15 gange så mange ikke rygere dør

måske de skulle have røget ;--)