ET-Break. Was: Ny portugisisk regering undsiger præsident: Vil ikke give erstatning til tidligere kolonier - News 2024-04-28
Kall, Mogens
2024-04-28 06:45:40 UTC
ET-Break

Was:
Ny portugisisk regering undsiger præsident: Vil ikke give erstatning
til tidligere kolonier

File 26.428 ...
Why is ET hiding?
https://sites.google.com/view/et-footsteps/topic/why-is-et-hiding/26-xxx/26-4xx/26-428
Do NOT steal (Du må IKKE stjæle)
https://sites.google.com/view/do-not-steal/files/26-xxx/26-4xx/26-428

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Proposal for Poland (Was: Russian night attack on Ukraine
sends Polish planes into the air) - News 2024-04-27
Date: Sat, 27 Apr 2024 08:53:54 +0200
Subject: ET message to Russia: Last warning!
Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1211 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
Sodom (Sodoma)
https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
Last warning (Sidste advarsel)
https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
206 days after The International Court of Justice ...
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]
Hvordan kan jeg hjælpe?
How can I help?
[ ... ]
Den danske Ukraine komite
https://dendanskeukrainekomite.dk/
Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.
Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
MobilePay på 924084
Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633
2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

2
„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

[ ... ]

18
... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
http://youtu.be/qCIUI1I9V4o
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
http://youtu.be/qCIUI1I9V4o
or ...

http://youtu.be/qCIUI1I9V4o

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$***@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ
https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
Den sidste nadver
en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
af Klaus Wivel
Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
ISBN 978 87 7467 111 4
=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$***@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ
Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
egne jordbesiddelser)!

2024-04-27 kl 10.01
Ukraine mobiliserer - snart kan det være Daniil og Pylyps tur til at
blive indkaldt
19 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-mobiliserer-snart-kan-det-vaere-daniil-og-pylyps-tur-til-blive-indkaldt

Unge ukrainske mænd venter på 25 års fødselsdagen med blandede
følelser. Ukraine vil nemlig nedsætte alderen for indkaldelse fra 27
år til 25 år.

-

DR S130 lør 27 apr 15:28:25
27.april dr.dk/nyheder 11:40

'EN TRAGEDIE FORAN VORES ØJNE'

I dag kl. 11:40
Ukraines udenrigsminister om manglende luftforsvar: 'En tragedie,
der udspiller sig foran vores øjne'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-udenrigsminister-om-manglende-luftforsvar-en-tragedie-der-udspiller-sig

-

USA sender livsvigtige missiler til Ukraine, men mangler vigtig del,
siger korrespondent
I dag kl. 13.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-27-usa-sender-livsvigtige-missiler-til-ukraine-men-mangler-vigtig-del-siger-korrespondent

Ukraine får inden længe flere Patriot-missiler til landets
luftforsvar, men ingen nye systemer at affyre dem med trods bøn fra
Zelenskyj.

-

DR S135 lør 27 apr 18:32:48
27.april dr.dk/nyheder 15:51

20 SOLDATER DRÆBT I CAMBODJA

2024-04-27 kl 15.51
0 min. siden
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplosion på militærbase
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/20-soldater-draebt-i-cambodja-ved-eksplosion-paa-militaerbase

-

2024-04-27 kl 15.51
Irakisk influencer kendt for dansevideoer dræbt i Bagdad
1 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/irakisk-influencer-kendt-dansevideoer-draebt-i-bagdad

En irakisk TikTok-kendis er angiveligt blevet skudt og dræbt uden
for sit hjem i Bagdad af en ukendt mand.

+

Irakisk influencer kendt for dansevideoer dræbt i Bagdad
I dag kl. 15.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-27-irakisk-influencer-kendt-for-dansevideoer-draebt-i-bagdad

-

DR S138 lør 27 apr 18:32:48
27.april dr.dk/nyheder 16:55

PROPALÆSTINENSISK LEJR OPLØST I USA

I dag kl. 16:55
Propalæstinensisk protestlejr opløst på amerikansk universitet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/propalaestinensisk-protestlejr-oploest-paa-amerikansk-universitet

-

DR S140 lør 27 apr 18:32:48
27.april dr.dk/nyheder 18:30

DANMARK INVESTERER I UKRAINE

2024-04-27 kl 18.43
13 min. siden
Danmark investerer i Ukraines forsvarsindustri
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-investerer-i-ukraines-forsvarsindustri

+

Danmark investerer i ukrainsk våbenindustri: Håber andre følger med
I går kl. 19.15
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-04-27-danmark-investerer-i-ukrainsk-vaabenindustri-haaber-andre-foelger-med

-

DR S141 lør 27 apr 23:20:27
27.april dr.dk/nyheder 19:32

RUSSISK PRODUKTION STAGNERER

Der er problemer for den russiske
økonomi.

I går kl. 19:32
Ruslands industriproduktion stagnerer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-industriproduktion-stagnerer

-

Cowboyen fra Texas blev Putins informationskriger og kaldte russerne
"de gode" – nu har de måske slået ham ihjel
I går kl. 19.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-24-cowboyen-fra-texas-blev-putins-informationskriger-og-kaldte-russerne-de-gode-nu-har-de-maaske-slaaet-ham-ihjel

-

DR S143 lør 27 apr 23:20:27
27.april dr.dk/nyheder 21:10

FN-RÅD FRYGTER ANGREB I SUDAN

FN's Sikkerhedsråd frygter at byen al-
Fashir i den nordlige del af Darfur-
regionen i Sudan står overfor et
snarligt angreb fra den paramilitære
gruppe Rapid Support Forces (RSF). Det
skriver nyhedsbureauet Reuters.
For et år siden udbrød der krig mellem
RSF og Sudans militær.

Al-Fashir er den eneste større by i
Darfur, som ikke er under RSF's
kontrol. Sidste år erobrede RSF fire
andre store byer i Darfur og blev
beskyldt for etnisk udrensning af ikke-
arabiske borgere.
I en erklæring fra Sikkerhedsrådet
opfordres RSF og Sudans militær til "at
stoppe den militære opbygning og til at
forsøge at deeskalere situationen."

I går kl. 21:10
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt angreb i det nordlige Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-sikkerhedsraad-frygter-snarligt-angreb-i-det-nordlige-sudan

-

DR S146 lør 27 apr 23:20:27
27.april dr.dk/nyheder 22:05

FÆNGSEL FOR HOMOSEKSUALITET I IRAK

I går kl. 22:05
Ny lov giver op til 15 års fængsel for homoseksualitet i Irak
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ny-lov-giver-op-til-15-aars-faengsel-homoseksualitet-i-irak

-

I dag kl. 03:57
Ny portugisisk regering undsiger præsident: Vil ikke give erstatning
til tidligere kolonier
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ny-portugisisk-regering-undsiger-praesident-vil-ikke-give-erstatning-til-tidligere

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

Den 20-01-2024 kl. 10:42 skrev Kall, Mogens:

News:dk.politik
26016
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xZP8wydpxJU/m/wYzoETmgAAAJ
-
DR S138 lør 20 jan 10:22:01
20.januar dr.dk/nyheder 10:11
VIL UNDERSØGE AFRIKANSKE GENSTANDE
Frankrig og Tyskland har i fællesskab
besluttet at bruge mere end 15
millioner kroner på at undersøge, hvor
afrikanske genstande på de to landes
nationale museer kommer fra.
2024-01-20 kl 10.37
26 min. siden
Frankrig og Tyskland vil undersøge herkomsten af afrikanske
genstande på nationalmuseer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-og-tyskland-vil-undersoege-herkomsten-af-afrikanske-genstande-paa
Hmm ... (memory on from) ...
Subject: Heaven-Break: Overforbrug/frådseri. Det er en HÅN mod
Moder Natur | Græsk ambassadør efter Nationalmuseets
nej til at sende ,marmorhoveder tilbage: Sagen er ikke
lukket => Do NOT steal -
Re: ... News 2023-11-29
Date: Wed, 29 Nov 2023 16:12:59 +0100
Do NOT steal (Du må IKKE stjæle)
https://sites.google.com/view/do-not-steal/files/25-xxx/25-8xx/25-865
Overforbrug af Ressourser og *frådseri*
https://sites.google.com/view/overuse-of-resources/files/25-xxx/25-8xx/28-865
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/8Z6rVzw4i2E/m/egYgVZw_AgAJ
-
Græsk ambassadør efter Nationalmuseets nej til at sende
marmorhoveder tilbage: Sagen er ikke lukket
I dag kl. 12:55
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/graesk-ambassadoer-efter-nationalmuseets-nej-til-sende-marmorhoveder-tilbage-sagen-er
Nationalmuseet vil ikke sende tre Parthenon-genstande til
Grækenland, fordi de har større værdi her i Danmark.
HVIS varerne er *stjålne*, så SKAL de afleveres tilbage til
ejenmanden!
(Det gælder OGSÅ mht. Dedt Forjættede Land!)
Why?
*Ordren* lød: Du må IKKE stjæle (herunder opbevare hælervarer)
Anderledes derimod forholder det sig med genstande, som man i
sin tid ærlig og redeligt har købt, fx en hat i Sydamerika i
1800-hvidkål.
-
+
Subject: Sænkning af russisk landgangsfartøj hæmmer russiske
planer, siger dansk ekspert - News 2023-12-28
Date: Thu, 28 Dec 2023 09:29:50 +0100
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/0KaHfjKf0dQ/m/1k0Md2F6AQAJ
-
DR S170 tor 28 dec 08:05:32
28.december dr.dk/nyheder 07:23
GRÆKENLAND TILBYDER 'STORE SKATTE'
I dag kl. 07:23
Grækenland tilbyder British Museum 'store skatte' i bytte for
Parthenon-genstande
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/graekenland-tilbyder-british-museum-store-skatte-i-bytte-parthenon-genstande
(Sorry, men *Ordren* fra HQ er, at ...)
ALLE *tyvekoster* SKAL afleveres tilbage til ejermanden!
Fordi ...
Hvis enhver bare gør, som det passer en (herunder stjæler), da
*omkommer* vi alle, apropos prognosen for den aktuelle russiske
angrebskrig på Georgien i 2008 og nu også i Ukraine!
*Tyveri* er og bliver forkert og af det *onde* (ligesom *mord*)!
Da jeg var lille (og endnu ikke en personlig kristen) *stjal*
jeg nogle af min søsters Anders And blade. Senere - som voksen -
afleverede jeg dem tilbage, fordi det var jo IKKE mine blade.
Guds Ånd (som i mellemtiden havde taget bolig i mit indre væsen;
min psyke) havde skabt en *retfærdighedssans* i mit sind, så jeg
nu ikke blot kunne skelne mellem godt og ondt, men OGSÅ at vælge
det gode!
You do the same!
OM Gud så vil *belønne* dig?
Ja, det tror jeg (og andre på)!
-
Fint (UG).
samt ...

Subject: UG: Norge donerer 22 F-16 til Ukraine |
Børsen i København er i flammer -
Re: ... News 2024-04-16
Date: Tue, 16 Apr 2024 12:27:14 +0200
26393 <661e5284$0$716$***@news.sunsite.dk>
https://dk.politik.narkive.com/uggWRKkC/danmark-vil-have-en-jernkuppel-over-europa-news-2024-04-16#post4

Penge, der er tjent på uærlig vis (fx slavehandel), er og bliver af
det onde (og BØR *straffes*)!

Hmm ...

Fornemmer jeg, HVOR skoen klemmer hos ET; eller rettere sagt:
HVAD ér det helt præcist, de synes om os: *Hyklere*? Det gerne vil
fordømme andre men som ikke selv har rent mel i posen?

Ja! Jeg er bange for, at det er dét, der er problemet!

(
Det KUNNE i hvert fald være forklaringen på, HVORFOR de ikke træder
frem i offentligheden og *forsvarer* os mod voldsmænd!
)

Så mit forslag er nu, at vi alle hver især *omvender* os fra synd
OGSÅ på nationalt plan: HVIS der et ting, som vores land har *stjålet*
fra andre lande, da skal tingene erstattes!

Og det gælder SELVFØLGELIG også slavehandlen!

Så kan det være, at ET ændrer sit syn på os (og ser i os en
*forbundsfælle*; en ven, man vil *beskytte* for enhver pris, fx mod
et ondt psykopatisk Rusland)!

-

Rådgiver og talsmand fra Qatar: Begge sider saboterer fredsforhandlinger
I dag kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/raadgiver-og-talsmand-fra-qatar-begge-sider-saboterer-fredsforhandlinger

Både Israel og Hamas ødelægger fredsforhandlinger med udtalelser, siger
talsmand.

Kommentar:

Når/hvis vi kommer i kontakt med dem ude fra Rummet, og alt går vel
mht. The New World, da tror jeg nok, at menneskene ikke længere vil
synes, at det er så umådelig vigtigt, HVOR man bor (om det er i
Jerusalem eller her i Danmark eller i en Rumby sammen med ET) ...

Men ind-til-da vil desværre mennesker bekrige hinanden!

Og ...

HVAD gør man så, Jesus?

HVORDAN får man folk til at holde op med at hade hinanden?

HVORDAN får man folk til at *respektere* hinanden?

Åh ...

Gid jeg dog kunne tale Jer alle til fornuft (I jordboere)!

CET 08:38, GMT 06:38

(Jeg kunne nærmest nu høre ET sige:)

I hænger Jer i ... bagateller ...

(NB! Der er IKKE her tale om decideret *profeti*!)

Og skønner ikke ...

CET 08:41

(Jeg kunne nu IGEN nærmest høre ET sige:)

Skabe fred ... på Jord(en) ... Jeres

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps the
voice of ET)
(2024-04-28, Sunday, day no 119 (247 left), CET 08:42, GMT 06:42)
- "Men I vil ikke!"

CET 08:42
- "I vil hellere ..."

CET 08:43
- "krig!"

44
- "bekæmpe hinanden med næp og klør!"

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.06
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-04-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

42 min siden (Time now CET 10.04)
Olieraffinaderi indstiller delvist driften efter angreb

37 min siden (Time now CET 11.33)
"Tyder desværre på ofre", siger energiselskab efter igen at være
blevet beskudt

19 min siden (Time now CET 11.33)
Seperatistrådgiver hævder, at ukrainske tropper er omringet nær
Avdijivka

I dag kl. 11.43
Ingen udsigt til fredsforhandlinger på grund af ukrainsk dekret,
siger Peskov

I dag kl. 12.47
Ukrainske voldtægtsofre skal kunne modtage erstatning nu

I dag kl. 13.44
Zelenskyj med ny appel efter angreb på energisektor

I dag kl. 16.08
Rusland optrapper offensiv i øst, men styrker holder ud, siger Ukraine

I dag kl. 16.36
Amerikansk våbenpakke mangler vigtig del

I dag kl. 16.55
Briterne: Vild stigning skyldes psykiske problemer

42 min siden (Time now CET 18.47)
Al hjælp er kærkommen, siger korrespondent

13 min siden (Time now CET 18.47)
Danmark investerer i ukrainsk våbenindustri

I går kl. 18.50
Tre kvinder såret i russiske angreb

I går kl. 19.50
Tænketank ser nedgang i russisk økonomi

(Time now CET 01.05)

Deadline:

DR text-TV:
149

DR:
2024-04-28 kl 08.14
18 min. siden
Biden jokede løs til årlig korrespondentmiddag: 'Jeg er en voksen mand,
der er stiller op mod en 6-årig'

TV2:
2024-04-28 kl 01.00
27-årig mand stukket ned i københavnsk boligområde
I går kl. 21.47

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
- -
Last OUTPUT: 26400 <661fec38$0$714$***@news.sunsite.dk>
https://dk.test.narkive.com/gLQGHxE2/use-narkive-to-find-your-usenet-links-brug-narkive-til-at-finde-dine-usenet-links#post3
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26428
Echo-1
Date: Sat, 27 Apr 2024 08:53:54 +0200
Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
http://youtu.be/rNZ31qfAXSk
[...]
http://youtu.be/_R0gkTvCRSw
http://youtu.be/qCIUI1I9V4o
Interrupt from ...

26.428b
Kall, Mogens
2024-04-28 07:10:24 UTC
-

Date: Sat, 27 Apr 2024 08:53:54 +0200
26426a <662ca103$0$706$***@news.sunsite.dk>
Iron dome (Jernkuppel)
https://sites.google.com/view/kall-iron-dome/files/26-xxx/26-4xx/26-426
https://dk.politik.narkive.com/VbkeLFfu/proposal-for-poland-was-russian-night-attack-on-ukraine-sends-polish-planes-into-the-air-news-2024#post1

samt ...

Subject: ET-Break. Was: Ny portugisisk regering undsiger præsident:
Date: Sun, 28 Apr 2024 08:45:40 +0200
Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$***@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ
Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
egne jordbesiddelser)!

Britisk regering overvejer at sende soldater til Gazastriben
I dag kl. 05.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-28-britisk-regering-overvejer-at-sende-soldater-til-gazastriben

-

Kampklædt politi rydder lejre med demonstranter i USA
I dag kl. 06.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-28-kampklaedt-politi-rydder-lejre-med-demonstranter-i-usa

Seneste nyt om krigen i Ukraine
40 min siden
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-04-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

41 min siden (Time now CET 09.08)
17 droner skudt ned over Rusland

20 min siden (Time now CET 09.08)
Hotel i historisk bydel ødelagt af drone

(Time now CET 09.08)

[...]

2024-04-28 kl 08.54
Roskilde Festival har flere kvinder end mænd på programmet
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26429
Kall, Mogens
2024-04-28 21:22:14 UTC
-

Date: Sun, 28 Apr 2024 08:45:40 +0200
Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$***@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ
Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
egne jordbesiddelser)!

DR S151 søn 28 apr 15:15:08
28.april dr.dk/nyheder 08:23

RUSSISKE JOURNALISTER FÆNGSLET

To russiske journalister risikerer
mellem to og seks års fængsel for
"deltagelse i en ekstremistisk
organisation".

Journalisterne Konstantin Gabov og
Sergej Karelin var i retten i går i
henholdsvis Moskva og Murmansk og er
blevet varetægtsfængslet, indtil deres
sag skal for retten om nogle måneder,
skriver The Guardian.

De er anklaget for at have lavet
indhold til en YouTube-kanal, som den
afdøde oppositionspolitiker Aleksej
Navalnyjs folk driver.

Navalnyjs organisation har længe været
forbudt af de russiske myndigheder.

I dag kl. 08:23
Russiske journalister varetægtsfængslet for at arbejde for
Navalnyj-gruppe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-journalister-varetaegtsfaengslet-arbejde-navalnyj-gruppe

-

DR S153 søn 28 apr 15:15:08
28.april dr.dk/nyheder 09:18

400 TON NØDHJÆLP ER PÅ VEJ

I dag kl. 09:18
400 ton nødhjælp er på vej med skib til Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/400-ton-noedhjaelp-er-paa-vej-med-skib-til-gaza

-

DR S155 søn 28 apr 15:15:09
28.april dr.dk/nyheder 11:37

ABBAS FORVENTER ANGREB SNAREST

I dag kl. 11:37
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbet af de kommende dage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/abbas-forventer-angreb-mod-rafah-i-loebet-af-de-kommende-dage

-

I dag kl. 14:26
Demonstranter går på gaden over hele Australien for at råbe op om
vold mod kvinder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstranter-gaar-paa-gaden-over-hele-australien-raabe-op-om-vold-mod-kvinder

-

dag kl. 16:36
Talsmand for Det Hvide Hus: Israel vil lytte til USA's bekymring,
inden de angriber Rafah
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/talsmand-det-hvide-hus-israel-vil-lytte-til-usas-bekymring-inden-de-angriber-rafah

-

DR S160 søn 28 apr 17:03:31
28.april dr.dk/nyheder 17:00

UKRAINSKE SOLDATER FALDER TILBAGE

I dag kl. 17:00
Ukrainske tropper falder tilbage flere steder langs fronten i
Østukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-tropper-falder-tilbage-flere-steder-langs-fronten-i-oestukraine

-

Væbnet politi har ryddet pro-palæstinensiske demonstrationer på
universiteter i USA – men det risikerer at få det hele til at blusse
op
I dag kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaebnet-politi-har-ryddet-pro-palaestinensiske-demonstrationer-paa-universiteter-i

Mere end 200 er blevet tilbageholdt på tværs af tre universiteter i USA
lørdag.

-

2024-04-28 kl 18.22
Israels nye talsmand svarer for første gang på kritiske spørgsmål i
norsk medie
28 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-28-israels-nye-talsmand-svarer-for-foerste-gang-paa-kritiske-spoergsmaal-i-norsk-medie

-

DR S163 søn 28 apr 21:50:25
28.april dr.dk/nyheder 18:53

GENOPTAGER ARBEJDET I GAZA

I dag kl. 18:53
Nødhjælpsorganisation genoptager arbejdet i Gaza efter drab på
medarbejdere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/genoptager-arbejdet-i-gaza-efter-drab-paa-noedhjaelpsarbejdere

-

Cheminova pumper miljøfarlige stoffer i hav, der allerede er
forurenet: Miljøministeriet har i årevis undladt at gribe ind
I dag kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/cheminova-pumper-miljoefarlige-stoffer-i-hav-der-allerede-er-forurenet

Ministeriet lader ulovligt erhvervshensyn gå foran miljøhensyn,
slår eksperter fast.

-

DR S164 søn 28 apr 21:50:25
28.april dr.dk/nyheder 20:46

BIDEN OG NETANYAHU HAR TALT SAMMEN

I dag kl. 20:46
Biden og Netanyahu har talt sammen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-og-netanyahu-har-talt-sammen

-

Presset vokser for levering af særlige tyske missiler til Ukraine,
siger militæranalytiker
I dag kl. 22.05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-28-presset-vokser-for-levering-af-saerlige-tyske-missiler-til-ukraine-siger-militaeranalytiker

Ukraine har i al hemmelighed fået leveret amerikanske missiler, der
kan ramme mål på op til 300 kilometers afstand.

-

2024-04-28 kl 23.12
Korrespondent: Der er 'god chance' for, at Israel og Hamas snart
indgår aftale om våbenhvile
42 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-der-er-god-chance-israel-og-hamas-snart-indgaar-aftale-om-vaabenhvile

Hamas vil have en endelig afslutning på krigen, og Israel vil have
gidslerne ud af Gaza.

Seneste nyt om krigen i Ukraine
40 min siden
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-04-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 09.28
Rusland forsøger at vinde terræn, mens Ukraine venter på våben

I dag kl. 10.19
Russer mistænkt for at dræbe to ukrainere i Tyskland

I dag kl. 10.50
Panikken breder sig, siger russisk talsmand

I dag kl. 11.23
Troels Lund forventer at lægge første ordre i maj

I dag kl. 12.37
- Donald Trump havde ret, siger udenrigsminister

I dag kl. 13.00
Tidspunkt for Putins indsættelse fastsat

I dag kl. 13.34
Danske penge på vej til "the big five på den korrupte savanne"

I dag kl. 14.19
Moskovitter advares mod "ubehagelige overraskelser"

47 min siden (Time now CET 16.02)
To lig fundet i "dødens flod"

41 min siden (Time now CET 16.02)
Kampen ved fronten spidser til — styrker trukket tilbage, siger
ukrainsk generaloberst

2 min siden (Time now CET 16.02)
450.000 russiske soldater dræbt eller såret, estimerer Storbritannien

49 min siden (Time now CET 18.24)
Ukrainske kraftværker ramt næsten 180 gange i løbet af krigen, siger
energiselskab

32 min siden (Time now CET 18.24)
Polsk udenrigsminister ville "slet ikke være overrasket" over
russisk angreb

... , hvis Rusland angreb Polen.

I dag kl. 18.52
To ukrainere dræbt i Tyskland — russer anklaget for at stå bag

I dag kl. 19.23
Zelenskyj venter fortsat på amerikanske våben

I dag kl. 20.04
To dræbte ukrainere i Tyskland menes at have været soldater under
rehabilitering

I dag kl. 20.30
Ukraine klar til EU-forhandlinger, siger Zelenskyj

I dag kl. 21.22
Russisk region ramt af angreb ifølge guvernør

(Time now CET 23.18)

Deadline:

DR text-TV:
165

DR:
2024-04-28 kl 23.12
Korrespondent: Der er 'god chance' for, at Israel og Hamas snart indgår
aftale om våbenhvile
42 min. siden

TV2:
2024-04-28 kl 23.16
To partier risikerer mandag morgen at blive kylet ud af
forsvarsforhandlinger — regeringen har afvist kompromisforslag
40 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26430