Ting der næsten burde være ulovlige!
Peter Nicolaysen
2023-11-20 03:46:17 UTC
Der er ingen tvivl, hvor utroligt det end virker så øger min
gpu rpm på blæserne når jeg ser video klip af computerspil på internettet!

Spiller jeg spillet øger den blæser rpm hvilket er logisk nok. Men ser jeg på video af selvsamme spil på YouTube så øges rpm ligeledes på blæserne men når der vises reklamer så sænkes rpm øjeblikkelig lige indtil videoen af computerspillet fortsætter så øges blæser rpm med det samme på min
4070 Ti !

Peter(Tyrens Stjernetegn)Deprimeret,Ærke
Jens Erik Bech
2023-11-20 14:58:21 UTC
Post by Peter Nicolaysen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
PC bliver varmere når du ser video. derfor kører blæserne. Hvis du brugte "Skype" så bliver den rigtig varm. Det tyder også på at din PC er blevet lidt gammel?
I bliver begge to ældre.
🤓
Helle Jensen
2023-11-20 16:23:23 UTC
Post by Jens Erik Bech
Post by Peter Nicolaysen
[...]
Mon ikke det snarere ligger i opløsning og kompressionsgraden af videoen?
Post by Jens Erik Bech
Det tyder også på at din PC er blevet lidt gammel?
I bliver begge to ældre.
Grafikkortet sælges endnu til (u)rimelige priser:
https://www.fcomputer.dk/gamer/hardware/gamer-grafikkort/rtx4070ti

Men de stopper produktionen, for at få folk lokket til at købe nyt:
https://www.techpowerup.com/315816/nvidia-halts-production-of-rtx-4070-ti-and-rtx-4080-to-make-room-for-super
--
Helle Jensen